problemen met ex

wendyr
Topic Starter

problemen met ex

#1 , 15 sep 2010 12:56

ik ben nu alleenstande mama met 5 kinderen .2 bij mijn ex vriend en 3 bij mijn exman.
op 30 mei heeft men man mij op straat gezet en mijn 2 oudsten waren dat weekend bij hun papa.ik ga naar hem voor ze aftehalen en daar aangekomen wist hy al dat ik naar mijn moeder in limburg ging verlopig om zelf een huis te zoeken.we hebben ter plaatse afgesproken dat ze de 3 a 4 weken bij hem bleven om de school aftemaken want men oudste was schoolplichtig ze zijn 6 en 8 jaar.maar 10 dagen ernaar hoor ik dat hy klacht neergelegd had dat ik ze zou achtergelaten hebben bij hem wat niet waar was er was afgesproken dat ik ze de laaste dag zou gaan halen van de school wat i ook gedaan heb maar daar aangekomen kreeg ik ze niet mee de politie kwam ter plaatste en nam zijn verzoeksschrift boven mijn vonnis.volgens dat vonnis horen de kinderen bij mij en papa bezoeksrecht.moedeloos vertrok ik dan terug en 2 weken later stond ik aan zen deur ook toen kwam de politie ter plaatse was op 14 juli toen hebben ze mij de kindjes meegegeven vonnis moest gevolgd worden en ze waren te jong om zelf te beslissen.ik bleef het vonnis volgen en bracht ze op 15 augustus terug ze moesten op 31 terug bij mij zijn maar ook toen kreeg ik ze niet mee hy was thuis maar men kinderen niet ik wist begod niet waar ze waren ik heb ze in die 2 weken zelfs niet aan de telefoon gehad.de politie kwam weer maar eens ter plaatse en kreeg ze niet mee het enigste wat ik kon doen was klacht neerleggen wat ik ook gedaan heb .ik ben dan op 1 september weer er naar toe geweest maar ze waren niet thuis ze zaten bij de moeder van de nieuwe vriendin.ik belde weer de poiltie maar die zijn niet eens gekomen ben er een paar uur blijven staan maar niks kreeg ze niet eens te zien.op 2 september ben ik met men vonnis naar school gegaan om ze daar aftehalen,poltie kwam erbij en ze belde naar de rechtbank om te weten wat ze moesten doen ik kreeg als antwoord het vonnis moet uitgevoerd worden maar de kinderen beslissen ik wist niet wat ik hoorde.ze gingen dus vragen aan de kinderen en ze zeiden dat ze daar wilden blijven.ik heb men kinderen nog altyd toen niet te zien gekregen.ik zakte in elkaar en ben naar huis gekomen met gebroken hart.hy wilt nu de kinderen volledig op 21 oktober moeten we opnieuw voorkomen.ik heb ze nu nog altyd niet gezien of gehoort hy neemt gwn niet meer op voor mij.kan ik niks doen zodat ik ze vroeger terug heb.mijn advocaat zegt van niet dat ik moet wachten tot het voorkomt.ik ben ten einde raad hy en mijn ex man waar ik mee ga scheiden hebben zelfs dezelde advokaat en spannen samen help mij aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wendyr
Topic Starter

#2 , 15 sep 2010 13:00

hy heeft pas 10 dagen erna klacht neergelegd omdat ik zogezegt ze zou achtergelaten hebben als je logisch nadenkt ls dat zo zou zijn doe je dat inmiddellijk en wacht je geen 10 dagen.ik heb 5 kinderen geen 3.ze zyn mijn alles en zou men leven geven zoals vele moeders ik mis ze heel erg en doet pijn .hy neemt ze van mij af in 1,2, 3

lucgescheiden

#3 , 15 sep 2010 18:03

Wendy, ondanks alle begrip en medeleven, lijkt het me dat u de fout maakte door het huis te verlaten voordat de vrederechter u hiervoor toelating gaf.
Het is nu aan u advocaat om u hiervoor te verantwoorden. Hopelijk, had u hiertoe gegronde redenen en kan u deze ook bewijzen.
Echter wat er ook gebeurd, u hebt het recht om je kinderen te zien. Ook al wordt dit mogelijk pas geregeld in een volgend voorkomen, kan dit alvast een troost betekenen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

wendyr
Topic Starter

#4 , 16 sep 2010 08:58

ik heb de woonst niet verlaten hy heeft mij buitengezet ik was op bezoek op 29 mei bij mijn mama in limburg, en zou 30 mei gwn terug gaan naar huis er was toen helemaal niks aan de hand gezien de verre afstand bleef ik er slapen .en we zijn via sms de nacht van zaterdag op zondag in ruzie gekomen en toen zei hy dat ik niet meer naar huis mocht, ik ging wel naar huis en daar aangekomen had hy de sloten verandert de politie kwam erbij en ik ben moeten vertrekken ik mocht zelfs nie meer binnen hy heeft gewoon een paar kleren moeten geven want ik had niks extra mee op bezoek naar men mama maar de 3 kibderen die wy samen hebben zyn bij mij.maar de 2 grotere kryg ik niet meer terug van mijn ex vriend .ik heb nogthans een vonnis.en op 21 oktober word het opnieuw voorkomen voor de jeugdrechter. maar totdan telt toch mijn vonnis,maar hy legt het naast hem neer en betaalt ook al 4 maanden niks meer ook al die jaren index nooit gedaan.de advocaat doet nu kortgeding.ik starecht in mijn schoenen maar niemand mag iets uitvoeren omwille van de kinderen .

Creations

#5 , 16 sep 2010 14:56

kortgeding aanspannen, binnen de 4 dagen een vonnis, heeft geen invloed op de bodemprocedure, maar er komt een voorlopig vonnis

lucgescheiden

#6 , 18 sep 2010 12:48

ik heb de woonst niet verlaten hy heeft mij buitengezet ik was op bezoek op 29 mei bij mijn mama in limburg, en zou 30 mei gwn terug gaan naar huis er was toen helemaal niks aan de hand gezien de verre afstand bleef ik er slapen .en we zijn via sms de nacht van zaterdag op zondag in ruzie gekomen en toen zei hy dat ik niet meer naar huis mocht, ik ging wel naar huis en daar aangekomen had hy de sloten verandert de politie kwam erbij en ik ben moeten vertrekken ik mocht zelfs nie meer binnen hy heeft gewoon een paar kleren moeten geven want ik had niks extra mee op bezoek naar men mama maar de 3 kibderen die wy samen hebben zyn bij mij.maar de 2 grotere kryg ik niet meer terug van mijn ex vriend .ik heb nogthans een vonnis.en op 21 oktober word het opnieuw voorkomen voor de jeugdrechter. maar totdan telt toch mijn vonnis,maar hy legt het naast hem neer en betaalt ook al 4 maanden niks meer ook al die jaren index nooit gedaan.de advocaat doet nu kortgeding.ik starecht in mijn schoenen maar niemand mag iets uitvoeren omwille van de kinderen .
Zoals u het weergeeft, had u echtgenoot geen enkele grond om u de toegang tot de echtelijke woonst te ontzeggen.
Waarom heeft de politie u die toegang niet gevrijwaard? Was er een reden om dat niet te doen?
Zolang er geen vonnis is/was diende u man in te staan voor uw onderdak, lijkt me.
Uw domiciliatie stond toch op dat adres?

wendyr
Topic Starter

#7 , 19 sep 2010 22:05

ja domicilie stond daar nog, nee politie heeft mij ter plaatse gewoon gezegt dat ik de woonst niet meer binnen mag en hy heeft een paar spullen in zakken moeten steken en ben ik moeten vertrekken zonder reden ja ik en mijn man hadden ruzie maar dat is geen reden toch om mij het huis te ontzeggen ?ik ben van vorige week maandag gescheiden al.nu nog men 2 kinderen terug.

lucgescheiden

#8 , 20 sep 2010 14:07

De Kort Geding rechter heeft dan toch een voorlopige regeling uitgesproken inzake de kinderen?
Alsook voor een eventuele alimentatie en de financiële regeling omtrent uw onderdak?

In de procedure van vereffening en verdeling vordert u vervolgens een woonvergoeding.

Ondanks de onmin met uw ex, dient; een éénzijdige toewijzing van de kinderen aan één der ouders, de belangen van de kinderen NIET.
Daar zal u rekening mee moeten houden. Het lijkt me dus in het belang van alle partijen dat u tot overleg komt met uw ex, ten einde u beiden een hoop gerechtskosten te besparen.

FILOU5

#9 , 22 sep 2010 21:55

Wendy, ondanks alle begrip en medeleven, lijkt het me dat u de fout maakte door het huis te verlaten voordat de vrederechter u hiervoor toelating gaf.
Het is nu aan u advocaat om u hiervoor te verantwoorden. Hopelijk, had u hiertoe gegronde redenen en kan u deze ook bewijzen.
Echter wat er ook gebeurd, u hebt het recht om je kinderen te zien. Ook al wordt dit mogelijk pas geregeld in een volgend voorkomen, kan dit alvast een troost betekenen.

lucske lees eens deftig alles wat er staat aub , in 1 forum sta je de rechten van ouders te verdedigen die onrecht aangedaan worden maar in elk ander forum breek je de mensen volledig af je moet wel eens weten welk standpunt je wil in nemen je kan niet zomaar veranderen van mening

lucgescheiden

#10 , 22 sep 2010 22:03

Felouke mss eens de regels van dit forum nalezen vooraleer op de man te spelen? alvast mijn dank

FILOU5

#11 , 22 sep 2010 22:18

Felouke mss eens de regels van dit forum nalezen vooraleer op de man te spelen? alvast mijn dank

het is FILOU mijn dank daarvoor en regels zijn er ja das waar maar kan ik er aan doen als je uzelf te kort gedaan voelt da je misschien voelt da een ander gelijk kan hebben

lucgescheiden

#12 , 22 sep 2010 22:25

Je hebt gelijk! nu tevreden?

wendyr
Topic Starter

#13 , 05 okt 2010 09:11

ik moet op 21 oktober voorkomen over mijn 2 oudsten kinderen 6 en 8 jaar.(vonnis is gezamelijk ouderlijk gezag i khet hoederecht en domicilie by mij en hy onderhoudsplicht en bezoeksrecht 1 dag om de 14 dagen ).
ik had al een vonnis van de 2 maar mijn ex vriend heeft de kinderen zomaar achtergehouden.ik heb ze de 1 ste x niet meegekregen en heb klacht ingediend de 2 de x is de politie er ook bij gekomen en heb ik ze meegekregen .omdat hy na een 1 en half toegaf.
ik blijf het vonnis volgen,en breng ze terug voor zyn bezoeksrecht 2 weken in de vakantie.
de 3 x op 1 augustus dan kryg ik ze zonder problemen mee tot de 15 de.
ik breng ze en de 31 de mag ik ze terug halen maar tot mijn grote spijt kryg ik ze niet mee,mijn kinderen waren zelfs niet op het adres aanwezig ze waren by zyn vriendin haar ouders (ik wist de woonplaats niet van de ouders op dat moment)de politie komt weer ter plaatse en neemt mijn klacht op..de dag ernaar heb ik rond gebelt in de gemeente waar hij woont naar de scholen want ik wist niet waar ze daar naar school zouden gaan want ik had ze ingeschreven in de school waar ik woon.ik a naar de school en daar komt de politie ter plaatse en hij werd ook verwittigd ik heb toen de kinderen nog altyd niet gezien van de15 augustus twas 1 september nu.ik moet mee naar het politie kantoor waar zy belde naar de rechtbank en het vonnis moest gevolgd worden maar de kinderen mogen kiezen (ze zyn 6 en 8!)ze gaan het vragen aan de kinderen en ze zeiden dat ze daar naar school willen en by papa blijven maar we zyn graag by mama en papa .ik mocht weer vertrekken zonder myn kinderen zonder ze te horen of te zien .de dag ernaar had ik het adres van haar ouders en reed ik naar daar ze waren daar mijn kinderen maar kreeg ze niet te zien kheb er uren in de kou gestaan en ze behandelde gelijk ik vuil was.ik had 2 x naar de politie gebeld maar die kon niet komen want er waren zware ongelukken gebeurt en was geen ploeg vry.ik vertrok weer zonder hen naar huis.(de reden waarom hy dat doet is omdat ik in dat weekend toen ik ze ben gaan halen ik en myn ex-man uitelkaar gegaan zyn en ik naar mijn mama in limburg verhuiste.toen ik by hem aankwam had hy telefoon gehad van mijn ex-man en wist dat ik naar daar ging wonen .en we kwamen ter plaatse kwamen we overeen dat ze de 3 weken school bij hem zou verblijven omwille dat mijn oudste schoolplichtig was en het te gek was voor de 3 weken van school te veranderen .wespraken ook af dat ik ze de laatste dag van het school ik ze zou gaan halen van de school en gewoon terug meekwamen met my.dat was 30 mei . 10 dagen later legde hy klacht neer dat ik ze zou achtergelaten hebben.wat NIET zo was. en nog is 2 weken later een verzoeksschrift waar in staat dat ik op netlog sta wat waar is maar ik sta daar al 5 jaar op en mijn kinderen ook.dat ik gokverslaafd ben wat ook niet waar is,ik ging soms maar niet zoveel en alleen als de kinderen op bezoek by hun papa waren.dat ik mannen ziek ben wat ook niet waar is.dat is het enige die erin staat niks over de kinderen of dat ik slecht ervoor ben.hy heeft de zelfde advocaat genomen als mijn ex voor de scheiding en ze hebben het zelfde verzoeksschrift ingediend.als ik nu bel en sms hy antwoord niet en ik weet niks over de kinderen .op 21 oktober komen we nu voor voor de kinderen en kga blij zijn dat ik ze terug eens kan knuffelen .wat hy ook gedaan heeft is de domicilie verandert van mij 2 naar zyn adres terwyl in het vonnis staat dat het niet mag.en betaalt al 6 maanden geen onderhoudsgeld meer .

hoe sta ik in deze zaak mag hy dat allemaal zomaar doen want ik heb niks misdaan tegenover de kinderen.ergens heb je altyd wel schrik dat hy de kinderen krygt maar dan vraag ik my af wat ik misdaan heb en mag hy zomaar een vonnis negeren .hoe zou de rechter ervan denken ?

wendyr
Topic Starter

#14 , 05 okt 2010 09:16

hy heeft ook mijn oudste meisje van 8 haar 2 de leerjaar laten dubbelen terwijl haar rapport zeer goed was en overal in da 80 en 70 heeft.ook de vorige school vond dit niet nodig mar hy heeft het toch gedaan ik vind het zo erg voor haar en ook emotioneel dat hy de kinderen gebruikt tegen mij om mij te raken vind ik laag gevallen .
het zyn verdorie levende mensjes en voor hem gebruiksvoorwerpen geloof ik.ik heb 5 kinderen en geen 3 ik zou de 2 grot nooit ergens achtergelaten hebben nooit

lucgescheiden

#15 , 06 okt 2010 15:31

Wendyr, het lijkt me raadzaam om alle mogelijke tegenbewijzen aan u advokaat te bezorgen, zoniet is het woord tegen woord, wat gezien de verstreken tijd in uw nadeel kan spelen...
Het lijkt me dat, wanneer u de kans krijgt om uw verhaal te doen voor de rechter, u dat ook moet doen.
Bereid dit voor met uw advokaat, zodat u uw verhaal gestructureerd en gegrond kan brengen.
Wees gerust hij dient de belangen van de kinderen te behartigen, als de handelswijze van uw ex daartegen ingingen, zal de rechter daar ook rekening mee houden.

Terug naar “Echtscheiding”