Mijn vriend heeft een zoontje met co-ouderschap, bi-locatie met verdeeld fiscaal voordeel.
Ook het kindergeld splitsen ze dus in 2.
Nu ben ik zwanger van mijn 1ste kindje, voor mijn vriend zijn 2de kindje dus. En blijkt dat wij kindergeld zullen trekken voor een 1ste kind omdat zijn zoontje bij de ex gedomicilieerd staat. Om dit te omzeilen hebben we aan zijn ex voorgesteld om hun zoontje zijn adres naar ons de veranderen en haar dan de helft van het voordeel dat wij doen aan kindergeld voor een 2de tegenover een 1ste te schenken.
Dat leek mij een meer dan fair voorstel...
Nu na wat bedenktijd wil zijn ex meer dan de helft van het voordeel. Met andere woorden ze wil dus meer kindergeld dan ons terwijl wij 2 kinderen moeten opvoeden en zij slecht 1.
Ze beweert dat wanneer het adres naar ons komt dat ze dan geen personen meer te laste heeft op haar werk en dat ze dan minder gaat verdienen.
Nu neem ik de loonbrieven van mijn vriend erbij en zie dat hij ook zijn zoontje ten laste heeft op zijn werk...
Kan dit wel of probeert ze ons wat wijs te maken en er extra winst uit te halen?
Zijn er mensen die raad weten met zulk een situatie of er zelf ervaring mee hebben?