Hallo,
heb hier even enkele vragen. Mijn nonkel 86jaar slechtziend woonde al 14 jaar in zijn appartement. Nu heeft de huisbazin hem eruit gezet omdat haar dochter in het appartement zou komen. hij is verhuisd naar het onderste appartement wat echt zoals ik zou zeggen op een 'kot' lijkt. Nu is er indertijd nooit een plaatsbeschrijving opgemaakt en is dit nu van het nieuwe appartement ook nog niet gedaan.
Ook zijn er problemen met de sleutels, er zijn 3 kopies of zelfs 4 (weten we van de vorige huurder) en nu krijgt mijn nonkel maar 1 sleutel, wij hebben een 2e gevraagd voor moest er iets gebeuren met hem, kan je nooit weten op zo een ouderdom. Ook heeft hij een berging dat tot hem toebehoord in de gemeenschappelijke gang en wil de dochter van de huisbazin deze sleutel niet geven omdat haar verf daar moet staan.... kan dit zomaar? Hij betaald voor die berging!
Ook zeiden ze tegen mijn nonkel dat hijzelf het contract moet gaan registreren, bij mijn weten is dit toch voor de verhuurder en niet voor de huurder?
Er zijn ook gebreken in zijn nieuw appartement wat zij van zich afschuiven, een luchtververser die daar geinstalleerd is werkt niet, de vloer in de keuken ziet potzwart, deuren die slepen waar je met je hele gewicht moet aanhangen om deze open te krijgen, zeggen wij dit lachen ze er gewoon mee.
Kan iemand hieromtrent info geven wat ons te doen staat?
alvast bedankt!
Sarah