Het probleem gaat volgens mij stellen dat de verkoper waarschijnlijk geen lening kan krijgen. Dit is nog niet officieel vastgesteld.
Een bijkomende bijzondere en opschortende voorwaarde:
Deze voorwaarde is ondertussen voorbij en ik veronderstel dat de kandidaat-koper mijn appartement moet kopen? Er is al wel een schatter van een bank geweest die mijn appartement heefd komen schatten wat betreft de lening voor de koper.Deze verkoop word onder opschortende voorwaarde verkocht van verkrijgen van lening, indien de lening voor de koper niet door een finaciële instelling word toegestaan word er een aangetekend verstuurde attest van weigering van de bank gevraagd en dit binnen de 30 dagen vanaf heden (19/03/2010), en bevestigd de kandidaat koper bij deze dat hij afziet van deze verkoop
Ik neem aan dat uiterlijk die datum de akte moet ondertekend worden?De partijen verbinden zich voor notaris te verschijnen voor het ondertekenen der authentieke akte op de datum vastgesteld op voorstel van de instrumenterende notaris en uiterlijk op 03/07/10.
Wat indien de koper niet opdaagt?
Betekend dit dat wanneer de koper niet voldoet dat ik recht heb op 10% van de verkoopprijs?Ingeval van vertraging in de betaling zal er door de koper een nalatigheidsinterest verschuldigd zijn van 10%.
Ingeval van niet-naleving door één der partijen van de in deze overeenkomst aangegane verbintenissen en na ingebrekestelling door aangetekend schrijven of deurwaarderexploot, zonder gevolg gelaten gedurende een periode van vijftien dagen, zal deze verkoop van rechtswege ontbonden zijn.
In dit geval zal de som gelijk zijn aan één/tiende van de verkoopprijs aan de niet ingebreken gebleven partij toekomen ten titel van schadevergoeding, onder aftrek of na terugbetaling van de eventueel door de koper betaalde voorschotten.
De partijen behouden zich nochtans het recht voor de gedwongen uitvoering van deze overeenkomst te vervolgen.
Indien dit het geval is hoe moet ik dan dat bedrag gaan opeisen?