Controle bedrijfsauto

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
VerpleegkundigeSTVV
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Controle bedrijfsauto

#1 , 05 dec 2025 19:49

Via een Raw Odometer in mijn bedrijfswagen word ik blijkbaar als thuisverpleegkundige plots geconfronteerd door mijn werkgever. Ik mag de bedrijfsauto enkel gebruiken om verpleegkundige rondes mee te rijden.

Een email van onze dienst Werkmiddelen vraagt mij om in kader van controle door de Belgische overheid een uitleg te voorzien voor bepaalde verplaatsingen met deze wagen.

Mij lijkt die controle van de Belgische overheid eerder een drogreden van mijn werkgever naar mijzelf toe om verhaal te halen.

Ik heb echter nooit toestemming getekend voor een track en trace in de wagen. Dit lijkt mij ook een schending van mijn gdpr.

Ik geef wel eerlijk toe dat ik tijdens het naar huis rijden na mijn shift, en ik rijd langs een winkel, hier durf stoppen voor een snelle boodschap. Alsook voor een carwash. Of voor mijn werk als vakbondsafgevaardigde.

Iemand die mij advies kan geven aub?

Freec

#2 , 05 dec 2025 21:26

Een "raw odometer" is de ruwe, onbewerkte kilometerstand die rechtstreeks van de boordcomputer (ECM) van een voertuig wordt uitgelezen, zonder correcties, factoren of aanpassingen; het is het pure getal dat het systeem zelf rapporteert, en wordt gebruikt als basis voor de uiteindelijke, berekende kilometerstand op het dashboard.
Gaat over de km stand van de wagen, niet over track en trace toch?

VerpleegkundigeSTVV
Topic Starter

#3 , 05 dec 2025 21:45

Volgens mij wel een track en trace, want die odometer geeft datum en uur aan.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”