Probleem met verwarming gekocht huis.

Asterx
Topic Starter

Probleem met verwarming gekocht huis.

#1 , 01 okt 2025 17:13

Besten,

Inmiddels is het proces in gang gezet tot het aankoop van een gezinswoning die momenteel verhuurd is.

Eenmaal de akte verleden is het de bedoeling de opzeg van 6 maand aan de huurders bekend te maken en de gezinswoning meteen een totaalrenovatie start nadat de huurder de woonst verlaten heeft. (dak / water / gas / elektriciteit / isolatie / ramen & deuren /....)

Nu kwam er gisteren aan het licht dat de stookolieketel afgekeurd werd en eenmaal de mazouttank leeg is deze niet gevuld mag worden, er is niet bekend hoeveel brandstof er nog rest in de mazouttank.

Om de verwarming van de woonst te garanderen wilde ik de extra kost die het meebrengt voor de huurder op mij nemen. (aankoop diverse elektrische vuurtjes + kosten elektriciteit).

Nu blijkt dat ook de aanvoer van warm water voorzien is door de stookolieketel. Dit vormt een probleem, er mag geen andere mazoutketel geplaatst worden.
Aardgasaansluiting in de woning is niet aanwezig en zal pas na renovatiewerken worden geplaatst. Wegens breekwerken kan dit niet eerder uitgevoerd worden. (afbraak volledige keuken noodzakelijk)

Telt bovenstaand probleem als reden waarop deze man & kinderen sneller geholpen zouden worden in het vinden van een sociale woonst via een instantie die zich hiermee bezig houd?

Indien de ketel uitvalt kan ik niet anders dan de keuken (uit 1980) afbreken en nieuwe leidingen laten inslijpen over 13 meter doorheen de woonst.
Dan beschikt men al die maanden niet over een bruikbare keuken.

Dank bij voorbaat,

Reclame