laattijdig betaaloverzicht

Corwynn
Juridisch actief: Nee

Re: laattijdig betaaloverzicht

#16 , 29 sep 2025 09:13

U kan niet meer in uw TommyTeleShopping account om uw ordergegevens en status te bekijken, maar u hebt wel reeds contact gehad met uw bank. Indien u zelf niet via uw banking app de betaling van deze order kan opvragen (vrij eenvoudig gebaseerd op het bedrag en algemene tijdsperiode), kan u nog altijd via uw bank vragen om dit te doen. Dan hebt u uw betalingsbewijs in handen.

Twee seconden zoeken op Google levert overigens dit op: Riverty - Back in Flow (Contact) alsook Riverty - Back in Flow (Klacht).

Riverty Services Netherlands B.V. staan ook geregistreerd bij het Nederlandse Ministerie van Justitie en Veiligheid op het register incassodienst en vermeldt hierop ook hetzelfde adres. Het vermelde Kamer van Koophandel-nummer op hun website is echter niet correct; hier is hun registratie.

In ons land staan ze echter zowel met hun Duitse afdeling geregistreerd op de Kruispuntbank van Ondernemingen alsook hun Nederlandse afdeling geregistreerd. Beide registraties zijn een verplichting om in Belgie als schuldvorderaar actief te zijn.

Maar waarom gaat u een factuur protesteren waarvan u zelf al hebt toegegeven ze betaald te hebben in 2022?

Ik sluit me dus aan bij de anderen: er is weinig reden tot paniek. Indien u het bewijs van betaling (via uw bank) in handen hebt, staat u sterk. Wacht dan maar het officieel bericht van de incassodienst van Riverty af, waarna u netjes via aangetekend schrijven (alsook via gewone brief en e-mail; naar elkaar verwijzend) dit bewijs levert—samen met het bericht dat u de zaak als afgesloten beschouwt en derhalve niet langer lastig gevallen wenst te worden.

Indien u dit advies niet wilt volgen, dan staan de noodzakelijke adressen in de links hierboven zodat u de beide afdelingen—best aangetekend—kunt contacteren. Veel succes!

Franciscus

#17 , 29 sep 2025 10:23

Als consument is men niet verplicht een factuur te krijgen.
U schrijft dat er op de brief / factuur volgende gegevens staan:
Factuurdatum 30.05.2022
Ordernummer XXXXXXXXX
Factuurnummer XXXXXXXXX
Betaalkenmerk XXXXXXXXXXXXXXX

Dan mijn Factuuradres

Staat er werkelijk factuuradres?

https://www.wolterskluwer.com/nl-be/exp ... eten-staan

Kan u in uw rekeninguittreksels nog vinden aan wie er destijds is betaald ... hou dat zeker achter de hand.

Rietje Rans
Topic Starter

#18 , 29 sep 2025 13:12

Beste Corwynn,

hartelijk bedankt voor het meedenken en uitleg geven. Ik wil niet arrogant overkomen maar de adressen die u in 2 seconden had gevonden op Google, had ikzelf ook al gevonden en eveneens de resultaten op KBO public search. Riverty Back in flow contact en Riverty Back in flow klacht, dit is het incasso van Riverty. En zoals ik hierboven al had geantwoord op 27.09.2025 om 01:32 naar Franciscus en ik citeer "Daar naartoe getelefoneerd en dat was het incassobureau van Riverty, maar ik moest niet bij hen zijn vertelden ze mij omdat ik nog niet te laat was met betalen en dus nog geen dossier had bij hen..."
Zoals u zelf schrijft over Riverty Services Netherlands B.V. staan ze geregistreerd in het register "incassodienst", dus idem dito als Riverty Back in flow, kan ik niet naar toe reageren wegens nog geen dossier bij hen.
Nu om op uw vraag te antwoorden van waarom protesteren op deze brief factuur? Wel zoals ik al een paar maal vermeld heb in vorige antwoorden, zoals onder andere naar op josciscojos op 27.09.2025 om 02:15 en ik citeer "Als je even kijkt naar de wetgeving die stelt als je een factuur onterecht ontvangt en daar niet op reageert, dan geef je toe dat je inderdaad nog met een openstaande schuld staat....", en ja, het is misschien doemdenkerij van mij, maar ik heb liever iets zwart op wit, dan voel ik me meer op mijn gemak met bewijzen, mocht het om weet ik welke reden dan ook voorkomen op de rechtbank, dan kan ik aantonen dat ik heb gereageerd, het is misschien wat vergezocht, ik weet het.
Wat betreft de betaalbewijzen? Deze heb ik hier liggen, dat is geen probleem. En datgene over niet meer in mijn account kunnen, welnu het is niet zo dat enkel en alleen mijn account is verwijderd, TommyTeleshopping heeft gewoon deze optie verwijderd van hun website. Dus niemand kan nog een account aanmaken op hun website. Kan je gerust controleren op https://tommyteleshopping.be/ of contact nemen met hun klantendienst 078 - 790 012 (lokaal tarief).
Toch alvast bedankt voor uw reactie en vooral uw moeite (de links netjes getypt en uw opzoekwerk op de kruispuntbank, bedankt hiervoor), dat u hebt gestoken om mij te antwoorden.
Prettige dag verder en veel plezier nog in uw leven
vriendelijke groet
Rietje

Reclame

Rietje Rans
Topic Starter

#19 , 29 sep 2025 13:39

Beste Franciscus,

Bedankt voor uw antwoord.
Ja, er staat werkelijk Factuuradres vermeld en daaronder mijn adres.
Mijn rekeninguittreksels heb ik hier voor me en zie ik aan wie er is betaald, deze heb ik 10 maal gekopieerd (lol, nee serieus heb ik niet gedaan), ik hou ze zeker achter de hand.
Vriendelijke groet
Rietje

Rietje Rans
Topic Starter

#20 , 29 sep 2025 14:45

Nog even een klein weetje.
Het telefoonnummer vermeld op de site van Riverty Back in flow, 085 022 01 01 (natuurlijk met landnummer ervoor 0031 en geen 0 meer van 085), als ik daarnaartoe telefoneer, dan krijg ik een menu, zo van druk 1 of druk 2 enzoverder, welnu dit werkt niet, ik blijf continue de boodschap herhaald horen van blabla druk 1, blabla druk 2 enzoverder. Toen ik contact had met Riverty incasso was dit op het nummer in België 02/880 90 99 die ik had gekregen van Acto Print & Mail Services zoals ik reeds had vermeld in mijn antwoord naar Franciscus op 27.09.2025 om 01:32
Wat men mij ook opgeeft als reden om geen adres door te geven is de wet op de privacy, dit wil ik nog tot op zekere hoogte begrijpen.
Met vriendelijke groet
Rietje

lukasi

#21 , 29 sep 2025 14:54

U hebt bewijs van betaling ?

Ja, dan is er geen probleem en u meldt dit telefonisch of je laat ze nog wat sudderen
Nee, dan betaalt u de schuld

Rietje Rans
Topic Starter

#22 , 29 sep 2025 15:04

Beste lukasi,
dank je voor uw reactie.
Het enige probleempje hier is dat ik tot nu toe maar enkel heb kunnen telefoneren met hun incasso, die me zegt nog niet voor hen wegens geen dossier. Raar maar waar.
In ieder geval post ik hier de uitkomst na afloop. Word vervolgd.
Vriendelijke groet Rietje

Corwynn

#23 , 29 sep 2025 15:16

Nu is mijn vraag, hoe kan ik alsnog protesteren als ik geen contactadres of e-mailadres heb? Wat kan ik verder ondernemen?
Ik wil niet arrogant overkomen maar de adressen die u in 2 seconden had gevonden op Google, had ikzelf ook al gevonden en eveneens de resultaten op KBO public search. Riverty Back in flow contact en Riverty Back in flow klacht, dit is het incasso van Riverty.
Dus... u had al de contactadressen. Ze stonden letterlijk op hun hun website alsook de Kruispuntbank van Ondernemingen. Waarom dan nog uw vraag? U hebt immers alles om een aangetekend schrijven te richten naar de 2 ondernemingen.
Nu om op uw vraag te antwoorden van waarom protesteren op deze brief factuur? Wel zoals ik al een paar maal vermeld heb in vorige antwoorden, zoals onder andere naar op josciscojos op 27.09.2025 om 02:15 en ik citeer "Als je even kijkt naar de wetgeving die stelt als je een factuur onterecht ontvangt en daar niet op reageert, dan geef je toe dat je inderdaad nog met een openstaande schuld staat...."
Niet noodzakelijk. En technisch gezien betwist u de factuur helemaal niet; u hebt deze immers al aanvaard en betaald in 2022. Dus wat gaat u nog betwisten? Als ik het goed begrijp, hebt u nu pas in 2025 een factuur ontvangen van een artikel besteld, geleverd en betaald in 2022. Of hebt u eerder al een factuur (met dezelfde factuurnummer, ordernummer, betaalkenmerk, etc. ontvangen in 2022?

Het probleem is eerder dat u foutief geregistreerd staat als niet betaald bij TommyTeleShopping en Riverty. Bedrijven maken ook wel eens fouten.
Wat betreft de betaalbewijzen? Deze heb ik hier liggen, dat is geen probleem.
Wat is dan eigenlijk het probleem? U hebt reeds het betaalbewijs alsook de postadressen. En de e-mail addressen zijn ook te vinden op de websites. Stuur Riverty een e-mail met dit bewijs. En nog beter is ook een aangetekend schrijven. Verwijs zeker naar het (hopelijk) overeenkomende betaalkenmerk, factuurnummer, en beschrijving van het bestelde en geleverd goed. Klaar is kees.

Verspil uw tijd niet met telefoontjes.

U hebt dan de correcte stappen ondernomen. En moest Riverty volharden en het komt nadien toch tot een rechtzaak, dan hebt u ook het nodige bewijs
En datgene over niet meer in mijn account kunnen, welnu het is niet zo dat enkel en alleen mijn account is verwijderd,
Indien uw account verwijderd is, kan u er toch niet meer in...? En hebt u derhalve geen toegang meer tot gegevens hierop. Ik schreef niets tegenstrijdig.

Rietje Rans
Topic Starter

#24 , 29 sep 2025 15:55

Beste corwynn,
even voor de duidelijkheid, ten eerste, de adressen zijn van het incassobureau en dus niet Riverty zelf. Als men daar zelf zegt dat ik niet naar hen moet betwisten, maar naar Riverty zelf, want dat zij niet de brief/factuur hebben gestuurd naar mij, maar dat het Riverty is. Als TommyTeleshopping zegt dat ik dit moet afhandelen met Riverty, want dat zij niet de brief/factuur hebben gestuurd naar mij, dus dat TommyTeleshopping geen bedrag eist van mij maar Riverty.
Wat ik ga betwisten is deze brief/factuur waar op staat te betalen voor 03.10.2025, die ik wel degelijk heb betaald in het verleden en dus dat deze brief/factuur onterecht is. Nooit eerder hiervoor een factuur ontvangen.
Wat mijn probleem eigenlijk is met de betaalbewijzen is dat ik GEEN correct adres heb om ze naar toe te sturen als bewijs, dus NIET naar het incassobureau.
En van mijn account die verwijderd is, heb ik nergens beweerd of geschreven dat U tegenstrijdige dingen schrijft. Ik heb enkel verduidelijkt, niet persoonlijk naar u toe, maar voor iedereen die dit leest dat er geen mogelijkheid meer is om een account aan te maken voor niemand.

Als ik 10 maal herhaal dat 1+1=3, dan nog blijft 1+1=2. Ik kan toch niet blijven herhalen dat Riverty incasso niet hetzelfde is als Riverty. Je kan toch ook niet op voorhand een betaling betwisten bij een deurwaarder nog voor dat de betaaldatum is verstreken en dus de deurwaarder u nog niet heeft aangeschreven, misschien een domme vergelijking maar misschien begrijpelijker.

Rietje

Corwynn

#25 , 29 sep 2025 16:30

Beste corwynn,
even voor de duidelijkheid, ten eerste, de adressen zijn van het incassobureau en dus niet Riverty zelf. Als men daar zelf zegt dat ik niet naar hen moet betwisten, maar naar Riverty zelf, want dat zij niet de brief/factuur hebben gestuurd naar mij, maar dat het Riverty is. Als TommyTeleshopping zegt dat ik dit moet afhandelen met Riverty, want dat zij niet de brief/factuur hebben gestuurd naar mij, dus dat TommyTeleshopping geen bedrag eist van mij maar Riverty.
Riverty is vooral een betaalprovider en platform voor bijvoorbeeld webshops. Hun Back-in-Flow dienst is hun geïntegreerd incassobureau. En ze opereren beiden onder Riverty Services Netherlands B.V. in Nederland of Riverty GmbH in Duitsland (als onderdeel van de wereldwijde Riverty Group)... met dezelfde adressen opgegeven in de Kruispuntbank van Ondernemingen. Ben ik nu duidelijk? Of moet ik zelf ook een neerbuigende vergelijking erbij halen?
Wat mijn probleem eigenlijk is met de betaalbewijzen is dat ik GEEN correct adres heb om ze naar toe te sturen als bewijs, dus NIET naar het incassobureau.
U hebt een correct adres. Meerdere zelfs, zowel voor e-mail (customercare@riverty.nl; gewoon op de website te vinden. Of zelfs info@riverty.com) als voor gewone/aangetekende post. In de tijd dat u hier hebt liggen antwoorden had u al lang een e-mail met het nodige toegevoegde bewijs kunnen sturen of een aangetekende brief kunnen opstellen. Ik vind het trouwens sterk dat er op de ontvangen brief geen enkel adres van afzender vermeld staat, maar soit.

Ik ga me niet blijven herhalen of mijn tijd nog verder verspillen. Het gegeven advies van ons was duidelijk. Veel succes.

Terug naar “Consumenten Koop”