laattijdig betaaloverzicht

Corwynn
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Re: laattijdig betaaloverzicht

#16 , 29 sep 2025 09:13

U kan niet meer in uw TommyTeleShopping account om uw ordergegevens en status te bekijken, maar u hebt wel reeds contact gehad met uw bank. Indien u zelf niet via uw banking app de betaling van deze order kan opvragen (vrij eenvoudig gebaseerd op het bedrag en algemene tijdsperiode), kan u nog altijd via uw bank vragen om dit te doen. Dan hebt u uw betalingsbewijs in handen.

Twee seconden zoeken op Google levert overigens dit op: Riverty - Back in Flow (Contact) alsook Riverty - Back in Flow (Klacht).

Riverty Services Netherlands B.V. staan ook geregistreerd bij het Nederlandse Ministerie van Justitie en Veiligheid op het register incassodienst en vermeldt hierop ook hetzelfde adres. Het vermelde Kamer van Koophandel-nummer op hun website is echter niet correct; hier is hun registratie.

In ons land staan ze echter zowel met hun Duitse afdeling geregistreerd op de Kruispuntbank van Ondernemingen alsook hun Nederlandse afdeling geregistreerd. Beide registraties zijn een verplichting om in Belgie als schuldvorderaar actief te zijn.

Maar waarom gaat u een factuur protesteren waarvan u zelf al hebt toegegeven ze betaald te hebben in 2022?

Ik sluit me dus aan bij de anderen: er is weinig reden tot paniek. Indien u het bewijs van betaling (via uw bank) in handen hebt, staat u sterk. Wacht dan maar het officieel bericht van de incassodienst van Riverty af, waarna u netjes via aangetekend schrijven (alsook via gewone brief en e-mail; naar elkaar verwijzend) dit bewijs levert—samen met het bericht dat u de zaak als afgesloten beschouwt en derhalve niet langer lastig gevallen wenst te worden.

Indien u dit advies niet wilt volgen, dan staan de noodzakelijke adressen in de links hierboven zodat u de beide afdelingen—best aangetekend—kunt contacteren. Veel succes!

Franciscus
Berichten: 39807
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 sep 2025 10:23

Als consument is men niet verplicht een factuur te krijgen.
U schrijft dat er op de brief / factuur volgende gegevens staan:
Factuurdatum 30.05.2022
Ordernummer XXXXXXXXX
Factuurnummer XXXXXXXXX
Betaalkenmerk XXXXXXXXXXXXXXX

Dan mijn Factuuradres

Staat er werkelijk factuuradres?

https://www.wolterskluwer.com/nl-be/exp ... eten-staan

Kan u in uw rekeninguittreksels nog vinden aan wie er destijds is betaald ... hou dat zeker achter de hand.

Rietje Rans
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 sep 2025 13:12

Beste Corwynn,

hartelijk bedankt voor het meedenken en uitleg geven. Ik wil niet arrogant overkomen maar de adressen die u in 2 seconden had gevonden op Google, had ikzelf ook al gevonden en eveneens de resultaten op KBO public search. Riverty Back in flow contact en Riverty Back in flow klacht, dit is het incasso van Riverty. En zoals ik hierboven al had geantwoord op 27.09.2025 om 01:32 naar Franciscus en ik citeer "Daar naartoe getelefoneerd en dat was het incassobureau van Riverty, maar ik moest niet bij hen zijn vertelden ze mij omdat ik nog niet te laat was met betalen en dus nog geen dossier had bij hen..."
Zoals u zelf schrijft over Riverty Services Netherlands B.V. staan ze geregistreerd in het register "incassodienst", dus idem dito als Riverty Back in flow, kan ik niet naar toe reageren wegens nog geen dossier bij hen.
Nu om op uw vraag te antwoorden van waarom protesteren op deze brief factuur? Wel zoals ik al een paar maal vermeld heb in vorige antwoorden, zoals onder andere naar op josciscojos op 27.09.2025 om 02:15 en ik citeer "Als je even kijkt naar de wetgeving die stelt als je een factuur onterecht ontvangt en daar niet op reageert, dan geef je toe dat je inderdaad nog met een openstaande schuld staat....", en ja, het is misschien doemdenkerij van mij, maar ik heb liever iets zwart op wit, dan voel ik me meer op mijn gemak met bewijzen, mocht het om weet ik welke reden dan ook voorkomen op de rechtbank, dan kan ik aantonen dat ik heb gereageerd, het is misschien wat vergezocht, ik weet het.
Wat betreft de betaalbewijzen? Deze heb ik hier liggen, dat is geen probleem. En datgene over niet meer in mijn account kunnen, welnu het is niet zo dat enkel en alleen mijn account is verwijderd, TommyTeleshopping heeft gewoon deze optie verwijderd van hun website. Dus niemand kan nog een account aanmaken op hun website. Kan je gerust controleren op https://tommyteleshopping.be/ of contact nemen met hun klantendienst 078 - 790 012 (lokaal tarief).
Toch alvast bedankt voor uw reactie en vooral uw moeite (de links netjes getypt en uw opzoekwerk op de kruispuntbank, bedankt hiervoor), dat u hebt gestoken om mij te antwoorden.
Prettige dag verder en veel plezier nog in uw leven
vriendelijke groet
Rietje

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”