laattijdig betaaloverzicht

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Rietje Rans
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

laattijdig betaaloverzicht

#1 , 26 sep 2025 22:25

Beste lezers,
op 25/09/2025 ontvang ik van Riverty een betalingsoverzicht met factuurdatum 30/05/2022, van 124,90€. Er staat "Hartelijk dank voor uw aankoop bij TommyTeleshopping.com" (Nergens aanmaning of herinnering op de brief, en ook niet aangetekend verzonden) dan de beschrijving wat er is aangekocht en ik heb tijd tot 03/10/2025 om te betalen. Nergens is er een adres te vinden van Riverty op deze brief. Ik neem telefonisch contact met TommyTeleshopping en daar weet men mij te vertellen om te telefoneren met Riverty, want Riverty is het vroegere Afterpay. Dus ik telefoneer naar het nummer die ik krijg en tot tweemaal toe na 15 minuten aan de telefoon krijg ik geen gehoor. Opnieuw TommyTeleshopping getelefoneerd, en nu krijg ik een ander nummer. TommyTeleshopping kan mij niet vertellen dat de betaling nog open staat of niet, zelfs niet nadat ik hen toch wijs dat zij Riverty op mij afsturen en dit na meer dan drie jaar, zonder voorafgaande herinneringen of aanmaningen. Opnieuw getelefoneerd met Riverty met het nieuwe nummer die ik heb gekregen, en daar zegt men mij dat ze in 2022 Afterpay hebben overgenomen en blablabla. Ik heb tot driemaal toe een postadres gevraagd om deze factuur/brief te protesteren, alsook een e-mailadres, maar dit krijg ik niet. Dus als ik deze factuur niet protesteer of erop schriftelijk reageer, dan komt dit neer dat ik hen gelijk geef dat er nog 124,90€ openstaat. Nu is mijn vraag, hoe kan ik alsnog protesteren als ik geen contactadres of e-mailadres heb? Wat kan ik verder ondernemen? Ik zou mij beroepen op verjaring van 1 jaar, van handelaar naar consument.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
Rietje

Franciscus

#2 , 26 sep 2025 23:21

Staat er een ondernemingsnummer / BTW Nr op de factuur.
Om te beginnen?

Rietje Rans
Topic Starter

#3 , 27 sep 2025 01:32

Dag Franciscus,
onderaan de brief op de achterzijde staat een btw-nummer in kleine letters namelijk DE815539954. Dus in Duitsland. Als ik dit in Google op zoek, dan kom ik verschillende webwinkels tegen die verwijzen naar het systeem Afterpay/Riverty maar geen concrete adresgegevens.
Verder staat er op de voorkant van de brief, bovenaan een streepjescode en daar net bovenaan in zeer kleine letters afz: Satenrozen 2, 2550 BE-Kontich. Even zoeken op Internet leverde op dat dit het adres is van Acto Print & Mail Services. Daar had ik deze morgen naartoe getelefoneerd en men vertelde mij dat zij de brieven verstuurden voor Riverty, en ze konden of wilden mij enkel maar een telefoonnummer geven van Riverty. Daar naartoe getelefoneerd en dat was het incassobureau van Riverty, maar ik moest niet bij hen zijn vertelden ze mij omdat ik nog niet te laat was met betalen en dus nog geen dossier had bij hen, en dan hebben ze mij het telefoonnummer gegeven die ik al had gekregen van TommyTeleshopping. Mijn vraag om een postadres of e-mailadres bleef onbeantwoord. Als je op de site Riverty.com/nl-be gaat en dan onderaan op impressum klikt, krijg je een adres in Duitsland, maar met een ander btw-nummer, namelijk DE814491108. TommyTeleshopping had mij wel nog verteld dat vroeger Afterpay en nu dus Riverty in Nederland was gevestigd, dus allemaal enorm verwarrend.
Het is precies of men er alles aan doet om maar niet gecontacteerd te worden.
Rietje

Reclame

josciscojos

#4 , 27 sep 2025 01:56

Beste,

Scheur die brief stuk, en stop met daar achteraan te lopen .

Je snapt toch zelf ook wel dat ze proberen onterrecht geld uit he zakken te kloppen, if ben jij zo naïef.

Groetjes

Rietje Rans
Topic Starter

#5 , 27 sep 2025 02:15

Beste josciscojos,
sorry maar ik ben totaal niet naïef, jij bent wel heel kort door de bocht met uw oordeel over mij.
Als je even kijkt naar de wetgeving die stelt als je een factuur onterecht ontvangt en daar niet op reageert, dan geef je toe dat je inderdaad nog met een openstaande schuld staat. Het is niet omdat je zoals een struisvogel je kop in het zand steekt dat daarmee het probleem verdwijnt. Ik heb trouwens vandaag contact gehad met mijn bank en gevraagd wat ik hiermee moest en men antwoordde mij dat ik te allen tijde moet reageren op dergelijk schrijven, door de factuur te protesteren.
Mocht ik inderdaad nooit die bestelling geplaatst hebben bij TommyTeleshopping, dan zou ik inderdaad zeggen dat ik naïef ben, maar hier heb ik wel degelijk datgene besteld in 2022 en betaald, maar men komt nu af, meer dan 3 jaar later met deze brief en dus moet ik wel reageren schriftelijk. En mijn vraag hier is, hoe kan ik deze brief protesteren zonder dat ik een adres of e-mail heb, of wie mij eventueel kan uitleggen om aan de adresgegevens te komen
vriendelijke groet
Rietje

loeki

#6 , 27 sep 2025 07:12

Als U niet reageert zal waarschijnlijk binnenkort het incassobureau U aanmanen.
U zegt dat U betaald heeft.
Zorg dat U het betaalbewijs bij de hand hebt en als dan de aanmaning komt van het incassobureau, dan hebt U gelijk een adres waar U kunt reageren en bewijzen dat U reeds betaald hebt.
Leg alles daar dan uit en dan zal men verplicht zijn de aanmaning te laten vervallen.

basejumper

#7 , 27 sep 2025 13:30

Beste

Ik kan onderstaande gegevens terugvinden
Riverty Group GmbH
Rheinstr. 99
76532 Baden-Baden
Deutschland
Lijkt me voldoende om aangetekend factuur te protesteren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Rietje Rans
Topic Starter

#8 , 27 sep 2025 14:52

Dag Loeki,
ik kan verkeerd zijn, maar als ik wacht tot incassobureau mij aanschrijft, heb ik dus niet gereageerd op hun factuur, enfin ik weet het niet zeker. En ten tweede, het incassobureau is eveneens van Riverty, dus hetzelfde, geen specifiek adres om naar toe te schrijven. Alvast bedankt om mee te denken.

En Basejumper,
eveneens bedankt voor uw reactie. Nu is er het volgende, TommyTeleshopping zegt me dat Riverty is gevestigd in Nederland, maar ze geven mij geen adres. Bij Acto printing vertelde men mij ook dat dit in Nederland was, maar ze geven mij ook geen adres. Zowel bij TommyTeleshopping als bij Acto Printing bezorgen ze mij een telefoonnummer van hier in België, begrijp je hoe alles nogal verwarrend overkomt en vooral wat een rompslomp om bij de juiste personen terecht te komen.
Het adres dat jij vermeld, ben ik ook tegengekomen in Baden-Baden, en er is ook nog volgend adres,
Riverty Services GmbH Gütersloher Str. 123 33415 Verl Duitsland. Dus nu de vraag naar wie moet ik sturen om bij de juiste persoon te zijn, en moet dit dan in het Duits? En ook nog, ik kan toch onmogelijk naar alle adressen van Riverty die ik tegenkom een aangetekende protestbrief sturen, dit zou me serieus wat kosten, en geen zekerheid geven dat ik bij de juiste personen ben terechtgekomen om te protesteren.
De telefoonnummers in Baden-Baden en op het andere adres kan ik niet telefoneren daar ik geen Duits of Engels ken.
Vriendelijke groet Rietje

Thomas_AA

#9 , 27 sep 2025 15:16

Hoewel de reactie van josciscojos onbeschoft is, zit er wel een grond van waarheid is.

Er is geen enkel bewijs dat u de brief ontvangen heeft. Als zij niet willen gecontacteerd worden, kan u dat ook spelen.

Dat niet reageren gelijk staat met aanvaarden, is een hardnekkig misverstand. Zeker tussen een professionele verkoper en een consument.

Ofwel proberen ze maar wat met een hoop oude vorderingen die ze hebben overgenomen, ofwel zal u in een volgende stap wel aangetekend aangeschreven worden. Dan heeft u een afzender en kan u nog steeds de verjaring inroepen.

Terug naar “Stel een vraag”