#8 , 25 mar 2025 10:32
Nee, er zijn nog geen werken uitgevoerd. Het gaat ons er ook niet om of hij wel of niet extra heeft gerekend. Het gaat ons er vooral om dat de communicatie vrijwel stil ligt, hij zogezegd al 2 keer is gegaan om de werken uit te voeren maar er zogezegd niemand thuis was, terwijl dit wel het geval was. Het gaat ons erom dat de werken (het repareren van problemen ivm verwarming wat in dit seizoen best wel heel belangrijk is) maar blijven duren, en onze huurders dus al weken in de koude zitten. Het gaan ons erom dat er vanuit hemzelf als initiatief geen communicatie komt.
Hij heeft trouwens maar 50 euro werkuren gerekend aan 20 euro per uur. Deze zijn ook reeds betaald.
Ik weet niet hoe ik dit duidelijk kan maken, want ik heb het gevoel dat er juist niets wordt begrepen van wat er hier gezegd is.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wat de commentaar betekent van dat ik in de winkel geen bewijs krijg van wat zij hebben aangekocht. Ik krijg daar wel een bon van wat ik heb gekocht volgens mij. Hij mag gerust extra rekenen. We willen gewoon IETS van hem zien, factuur, onkostennota, iets van communicatie.
Maar bon, blijkbaar zitten hier amateurs dat het normaal vinden dat een zelfstandige eerst goed vlot werkt en vanaf de moment dat er iets van bewijsje van onkosten of betaling of factuur gevraagd wordt, dat dat niet kan, dat de persoon duidelijk de onderdelen reeds binnen heeft, en al 2 weken geen tijd ziet om 2,5u werk te verrichten terwijl hij heel goed weet dat er veel haast bij is, omdat we al iemand hebben gehad die het wekenlang liet aanslepen en niet eens de onderdelen besteld had voor hij ineens totaal niks meer van zichzelf liet horen.
Ik vermoed dat eens we in België zijn, het het beste is dat ik naar het zituur ga van het vredegerecht om daar te horen wat de opties zijn.
Want hier wordt toch alleen maar gedacht dat ik het op een juridische manier wil aanpakken zonder goede reden.
Het is heel eenvoudig, we hebben betaald voor goederen en een dienst, krijgen daar geen bewijs of factuur van, dienst en goederen worden niet geleverd, communicatie is bijna niet bestaande. Het sleept lang genoeg aan om legale opties te overwegen, wat voor een bedrag dat betaald is, bijna te belachelijk voor woorden is. We willen nu gewoon heel duidelijk maken dat hij op zijn minst de communicatie moet openhouden.
Zijn er bepaalde goederen toch nog niet? Geen probleem, alle begrip voor.
Heeft hij een fout gemaakt in de bestelling? Geen probleem, alle begrip voor.
Heeft hij 20 keer de prijs gevraagd van de onderdelen? Geen probleem, hij kan daar gerust over liegen of eender wat.
Het geld is geen probleem en is al betaald.
Er moet gewoon communicatie komen over hoe lang het nog ongeveer gaat duren. Hij moet zijn afspraken nakomen en niet 2 keer afspreken en dan alsnog niet gaan. En als dat toch moet vanwege een dringende reden, moet hij dat zelf op dat moment laten weten, niet dat we de volgende vragen aan de huurders of het in orde is en dan te horen te krijgen dat er WEER niemand is geweest.
We hebben voor heel veel dingen begrip.
Maar het moet gewoon gebeuren en we moeten op de hoogte gehouden worden.
We hebben gisteren voorgesteld dat als het niet gaat, hij de onderdelen bij ons in de bus mag steken en de 50 euro werkuren dan terugstorten. Ook daar reageert hij niet op.
Het gaat ONS niet over de factuur. Het enige dat ik zeg dat het HEM problemen lijkt op te leveren omdat alles heel soepel verliep tot het moment dat we daarachter vroegen.
Dus nogmaals, welke legale opties hebben we?
En moeten wij bij wet weten dat we op kruispuntbank kunnen opzoeken of iemand echt zelfstandig is?
Of is dat voor ons als betalende klant geen probleem dat we dit niet weten.
Ik bedoel, het is nu duidelijk dat het zwartwerk zou zijn, anders zou hij wel op de kruispuntbank gevonden zijn.