Liegen in familierechtbank

Devin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Liegen in familierechtbank

#1 , 22 dec 2022 17:58

Beste,

Sinds 2020 heb ik een co-ouderschap met gelijkmatige verblijfsregeling er zijn veel argumenten en discussies dit vrijwel zonder dreigementen of verwijten althans van mijn kant uit. Onderwerpen gaan vrijwel meestal zonder betrekkingen van de oudersschapsregeling.

Moeder negeert vaak, zelfs als ik vraag om voor desbetreffende onderwerpen aan tafel te zitten en heeft recent een foto per ongeluk gestuurd naar mij waarin ze pro-deos zoekt om het gehele co-ouderschap aan te vechten ik vermoed met leugens zoals 'papa manipuleert kinderen', communicatie is onmogelijk en nog waarschijnlijk hele reeksen met zeggende beschuldigingen. Nu kan ik wel aantonen dat ze zowel tijdens onze EOT over zaken heeft gelogen alsook in ons akkoordconclusie tijdens de echtscheidingsprocedure.

Stel dat moeder terug de kinderen als pasmunt gebruikt als ik kan aantonen dat ze eerder al heeft gelogen zou dat indruk maken bij een familie rechter?

Ik wil hier ook vermelden dat ik al 3 jaar de rechten van ons kinderen als prioriteit zet en nog nooit slecht heb gepraat tenopzichte van moeder tegenover ons kinderen.

Blanco strafblad, nóóit geslagen of enige agressie.

Maar verdedigen tegen leugens is enorm moeilijk wat zijn mijn slaagkansen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas1

#2 , 22 dec 2022 19:27

Als je vermoedt dat de moeder van je kinderen gebruik maakt van de kinderen als "pasmunt" of als ze probeert het co-ouderschap aan te vechten met leugens, kan het verstandig zijn om professioneel advies te vragen over hoe je hiermee om kan gaan. Dit kan bijvoorbeeld een advocaat of een mediator zijn. Zij kunnen je helpen om te bepalen hoe je het beste kan reageren op deze situatie en hoe je je belangen en die van de kinderen het beste kan behartigen.

Als je ervoor kiest om naar de rechter te stappen, kan het inderdaad helpen als je kan aantonen dat de moeder eerder al heeft gelogen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van e-mails, sms-berichten of andere bewijzen waaruit blijkt dat ze heeft gelogen. Houd er wel rekening mee dat het bewijzen van leugens vaak moeilijk kan zijn en dat het aanbevolen is om professioneel advies te vragen voordat je naar de rechter stapt.

Het is ook belangrijk om te onthouden dat de rechter altijd het belang van het kind zal laten prevaleren bij het nemen van beslissingen over het ouderschap. Als je aantoont dat je de rechten van de kinderen als prioriteit zet en dat je nooit slecht hebt gepraat over de moeder tegenover de kinderen, kan dit inderdaad in jouw voordeel werken. Het is aanbevolen om professioneel advies te vragen over hoe je jouw positie het beste kan verdedigen en hoe je het belang van de kinderen het beste kan behartigen.

Devin
Topic Starter

#3 , 22 dec 2022 19:40

Als je vermoedt dat de moeder van je kinderen gebruik maakt van de kinderen als "pasmunt" of als ze probeert het co-ouderschap aan te vechten met leugens, kan het verstandig zijn om professioneel advies te vragen over hoe je hiermee om kan gaan. Dit kan bijvoorbeeld een advocaat of een mediator zijn. Zij kunnen je helpen om te bepalen hoe je het beste kan reageren op deze situatie en hoe je je belangen en die van de kinderen het beste kan behartigen.

Als je ervoor kiest om naar de rechter te stappen, kan het inderdaad helpen als je kan aantonen dat de moeder eerder al heeft gelogen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van e-mails, sms-berichten of andere bewijzen waaruit blijkt dat ze heeft gelogen. Houd er wel rekening mee dat het bewijzen van leugens vaak moeilijk kan zijn en dat het aanbevolen is om professioneel advies te vragen voordat je naar de rechter stapt.

Het is ook belangrijk om te onthouden dat de rechter altijd het belang van het kind zal laten prevaleren bij het nemen van beslissingen over het ouderschap. Als je aantoont dat je de rechten van de kinderen als prioriteit zet en dat je nooit slecht hebt gepraat over de moeder tegenover de kinderen, kan dit inderdaad in jouw voordeel werken. Het is aanbevolen om professioneel advies te vragen over hoe je jouw positie het beste kan verdedigen en hoe je het belang van de kinderen het beste kan behartigen.
Wel bewijzen over die leugens heb ik zwart op wit, zowel in het opmaak van de EOT als in de echtscheidingsgprocedure heeft ze altijd beweerd dat er geen gemeenschappelijke rekeningen meer waren. 1 maart 2021 was ons officiële scheiding in het volksregister en er was blijkbaar wel nog een actieve rekening die ze tot -1179€ heeft gezet doormiddel van overschrijvingen naar haar eigen rekening dit in april 2021 dus na officiële scheiding.

Daar gaan die discussies dus telkens om omdat ze weigert terugbetalen, dus heb ik een ingebrekestelling gestuurd en dat was duidelijk niet naar haar zin.

Ikzelf wil de bilocatie niet aanvechten in het belang van de kinderen. Ik heb trouwens die 1179€ uit eigen zakken moeten betalen want zij heeft geen geld.

Reclame

Devin
Topic Starter

#4 , 25 dec 2022 09:20

Bijkomende vraag, hoe moeilijk is het eigenlijk om een bilocatie en oudersschapsregeling volledig op te eisen?

Ik veronderstel dat je daar zeer zware bezwaren voor moet hebben?

Franciscus

#5 , 25 dec 2022 10:23

Zijn 'eisen' die dikwijls in een zitting worden gesteld.
Of ze slagen heeft veel te maken met de bewijselementen verslagen jeugdzorg - politie enz.
Van horen zeggen of uit één bron de tegenpartij die maken meestal weinig kans.

Devin
Topic Starter

#6 , 25 dec 2022 13:37

Zijn 'eisen' die dikwijls in een zitting worden gesteld.
Of ze slagen heeft veel te maken met de bewijselementen verslagen jeugdzorg - politie enz.
Van horen zeggen of uit één bron de tegenpartij die maken meestal weinig kans.
Wel zeker kan ik zeggen is dat er nooit

PV's of jeugdzorg in mijn geval is betrokken wisseldagen vallen op meeste gevallen op schooldagen. Dusja... maar ik erger mij wel aan haar chantage.

Terug naar “Echtscheiding”