en wat zegt de ex van Uw viendin?
Wat zijn zijn argumenten?
Begrijp ik het goed dat de ex van... niet moeilijk doet als het kind evenveel bij de ene ouder als bij de andere verblijft, maar dat het nu toch aan het ontsporen dreigt te raken (ruzie maak je niet alleen !)
Het feit dat er nog andere mensen in huis rondlopen waarmee je vriendin moeilijk mee kan opschieten geeft haar op het eerste zicht niet meer juridische rechten.
Dit is iets dat waar de ouders onderling moeten overeenkomen.
Als men misdrijven pleegt door de geest van het kind te vergiftigen dan is dat een zaak voor de politie. Zelf vrees ik dat deze niet staan te trappelen om tussen te komen en vaststellingen te doen zoals videoverhoor etc.
Wat zal er gebeuren als men de zaak voor de rechter brengen?
Stel een 2 advocaten procedure met argumenten die hier aangebracht worden... Ik mag er niet aan denken hoe de oogappel hier de twistappel zal worden waarbij het kind allicht de dupe zal worden.
Het is nog veel te onduidelijk maar naar mijn mening zal iedere ouder wel zijn argumenten hebben. Beide ouders hebben gelijke rechten en plichten. Als het kind schade wordt toegebracht waardoor zijn ontwikkeling, integriteit, zijn gezondheid of zedelijkheid in gevaar wordt gebracht dan zou politie normaliter de meest logische keuze moeten zijn. Hierdoor zal de procureur des konings verplicht worden de zaak mee op te volgen en in te grijpen indien nodig. Op die manier bouw je een dossier op. Als de zaak blijft escaleren zal het uiteindelijk een rechter worden, maar die zal m.i. geen oplossing brengen
Zeker in dit soort zaken zal bemiddeling veel minder schade toebrengen aan het welzijn van het kind. Je vriendin kan vb. naar een notaris stappen, eentje die een brief stuurt naar beide ouders met doel om de rust tussen beide ouders te bekomen waarbij ook de kwestie van de woning besproken kan worden.
http://www.notaris.be/conflicten-oplossen/
RR