Derde beslag deurwaarder in opdracht fod

Patrickvo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Derde beslag deurwaarder in opdracht fod

#1 , 29 dec 2020 23:26

Hallo
De belastingen hebben beslag op mijn loon laten leggen via deurwaarder.
Het is een zaak dat al 2 jaar aansleept en waar ik bezwaar had aangetekend omdat mijn berekening niet klopte voor het aanslag jaar 2018 moest ik volgens de belastingen 2371€ betalen maar eens ik de berekening bekijk zie ik verschillende fouten onkosten van alimentatie waren verkeerd zodat ik die som moest betalen. Ik neem contact op met de diensten en deze zijn van slechte wil om mij te helpen en ik teken bezwaar aan en moet de nodige documenten binnen sturen wat ik ook doe. Plots op 21-02-2020 krijg ik een brief dat er een teruggave is van 600€ en ik hoor er niet meer van tot eind oktober ze beslag leggen op mijn loon. Ik neem contact op met al de diensten om een berekening te bekomen maar dat geven ze niet. Ik teken verzet aan en ze gaan naar de deurwaarder en onder tussen kom ik er achter dat ik geen 2371€ moet betalen maar een teruggave heb van 607€ maar een kind is er ook niet bij geteld en als men dan de berekening maak ik eigenlijk 4800€ moest terug trekken nu zijn er grove fouten gemaakt en zit daar met dat beslag dat mijn werkgever niet kan stoppen en geld om naar een advocaat en beslagrechter te gaan heb ik ook niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 dec 2020 23:34

Door wie zijn de fouten gemaakt?

scorpioen

#3 , 30 dec 2020 10:50

Plots op 21-02-2020 krijg ik een brief dat er een teruggave is van 600€
Heeft die brief betrekking op de aanslag waarvoor u bezwaar hebt aangetekend?
Werd uitspraak gedaan over het bezwaar?
Heeft het beslag betrekking op dezelfde aanslag als deze waarvoor bezwaar werd aangetekend en waarvoor u die brief kreeg voor een teruggave van 600 euro?
Ga met al uw papieren eens langs bij de dienst die in uw woonplaats het gratis juridische advies dat georganiseerd wordt door de Orde van Advocaten inricht.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Patrickvo
Topic Starter

#4 , 02 jan 2021 19:07

Sorry ik dat ik niet snel heb geantwoord het is degelijk een fout van de administratie. Het is niet 2371-607 zoals Marcus’ zegt maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Ik heb nog fouten gevonden van schriftvervalsing in verband het aantal kinderen daar is mij nooit iets van gemeld en had er staan er 2 op in plaats van 3 zoals vermeld op de kopieën die ik heb van mijn aanslag in 2018 er is toen enkel uitleg gevraagd om de bewijzen van schoolkostenvergoedingen van mijn kinderen voor wie ik alimentatie betaal.

Patrickvo
Topic Starter

#5 , 02 jan 2021 19:08

Indien u de aanslag van 2371€ euro niet betaald heeft en u op deze aanslag een teruggave heeft bekomen van 600 euro bent u serieus in de fout gegaan. U had op zijn minst het niet-betwistbare gedeelte onmiddellijk moeten betaald hebben. Is dit niet het geval, dan had u de aanslag moeten betalen. De belastingen beschouwen dit als een duidelijk teken van onwil als de aanslag niet is betaald en gaan dan uiteraard over tot beslag. Ik raad u dan ook aan om het niet betwiste gedeelte dringend te betalen en te betwisten waar u niet mee akkoord gaat. Hou wel rekening met mogelijk verschuldigde intresten. U heeft er alle belang bij om zich zo coulant mogelijk op te stellen. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Patrickvo
Topic Starter

#6 , 03 jan 2021 00:48

Indien u de aanslag van 2371€ euro niet betaald heeft en u op deze aanslag een teruggave heeft bekomen van 600 euro bent u serieus in de fout gegaan. U had op zijn minst het niet-betwistbare gedeelte onmiddellijk moeten betaald hebben. Is dit niet het geval, dan had u de aanslag moeten betalen. De belastingen beschouwen dit als een duidelijk teken van onwil als de aanslag niet is betaald en gaan dan uiteraard over tot beslag. Ik raad u dan ook aan om het niet betwiste gedeelte dringend te betalen en te betwisten waar u niet mee akkoord gaat. Hou wel rekening met mogelijk verschuldigde intresten. U heeft er alle belang bij om zich zo coulant mogelijk op te stellen. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Ik wil u melden dat ik voor het aanslagjaar 2018 geen belastingen hoef te betalen ik denk dat jullie het verkeerd lezen want er is een herberekening waarop ik een teruggave is van 607€ en niet een mindering op 2371€ dus in de kering en verschil van 2971€.

Patrickvo
Topic Starter

#7 , 03 jan 2021 00:54

Plots op 21-02-2020 krijg ik een brief dat er een teruggave is van 600€
Heeft die brief betrekking op de aanslag waarvoor u bezwaar hebt aangetekend?
Werd uitspraak gedaan over het bezwaar?
Heeft het beslag betrekking op dezelfde aanslag als deze waarvoor bezwaar werd aangetekend en waarvoor u die brief kreeg voor een teruggave van 600 euro?
Ga met al uw papieren eens langs bij de dienst die in uw woonplaats het gratis juridische advies dat georganiseerd wordt door de Orde van Advocaten inricht.
Hallo
Ja ik ben in het bezit van deze brieven en het gaat om het zelfde aanslagjaar en ja het beslag is voor het zelfde jaar want ik trek al jaren geld terug omdat ik alimentatie betaal het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik zo een hoog bedrag had moeten betalen ooit heb ik een 400 en 700 moeten betalen en ik werk nog steeds bij de zelfde werkgever dus daar kan het niet aan liggen.

LYNX XX

#8 , 03 jan 2021 10:54

#9 Marcus treed ik volledig bij.
Met zo weinig gegevens kan geen zinnig antwoord gegeven worden. Zeker wat betreft de alimentatie, en de gewijzigde rubrieken/codes op de verschillende aanslagen.
Voor alimentatie mag ik u opmerken dat als u bedragen voor alimentatie inbrengt; de fiscus recht heeft op de bewijsstukken en zelfs de bankrekeninguittreksels als bewijs.
Hangt ook af van wat de tegenpartij als alimentatie inkomsten aangegeven heeft, en die in overeenstemming zijn met de uwe ??

Opmerking : ik heb al jaren lang contacten met de fiscus ( zowel plaatselijke regio, provincie Antwerpen, als Brussel ) in menig dossier ( privaat als voor derden ) nooit problemen gehad, of enig spoor van vervalsing of aanverwanten. Complete dossiers indienen, vragen correct beantwoorden, bijkomende opgevraagde stukken ( al of niet in bezit ) ter beschikking stellen en absoluut een communicatie met respect/beleefdheid en ervaring.

Het is veel voorkomend als forumleden om bijkomende en passende info vragen aan een TS, deze geregeld passen.

scorpioen

#9 , 03 jan 2021 11:00

Ja ik ben in het bezit van deze brieven
maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Wat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?

LYNX XX

#10 , 03 jan 2021 11:23

maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Wat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?
Inderdaad veel ???

TS kijkt u nooit op myminfin of Tax on web. Daar vindt u steeds de gevestigde aanslagen en aanpassingen. Ook de naar u gestuurde documenten.
Men kan makkelijk de door u ingevulde rubrieken/codes vergelijken met deze in de aanslag. Voorgestelde wijzigingen door de fiscus vermelden ook steeds de rubrieken waarvoor zij wijzigingen voorstellen. U kunt daar steeds op reageren, nieuwe bewijzen verstrekken of uw of hun (on)gelijk aanduiden.

Patrickvo
Topic Starter

#11 , 03 jan 2021 22:22

Gelieve te antwoorden op de volgende vragen:

- heeft u een antwoord ontvangen op uw bezwaar? Wat was de inhoud?
- welk gevolg heeft u aan dit bezwaar gegeven?
- welk gevolg hebben de belastingdiensten gegeven aan dit bezwaar?

U spreekt van schriftvervalsing. Dit is een zeer zware beschuldiging naar ambtenaren toe. Als u dit hard kan maken, moet u naar de rechtbank stappen. Is dit niet het geval, dan raad ik u ten stelligste aan om het woord schriftvervalsing niet meer te gebruiken.

De inningdiensten belastingen gaan niet lichtzinnig over tot dit soort maatregelen. Hier zijn de nodige stappen aan voorafgegaan.

De experten van dit forum proberen u zo goed mogelijk te helpen, maar dan moeten wij over alle gegevens kunnen beschikken.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Ik heb al de bewijs stukken opgestuurd maar van sommige had ik geen bewijs omdat het van de lagere school is en deze niet met een rekening werkte maar gewoon het geld mee nemen naar school zoals dag uitstapjes en ook voor de sneeuwklassen waar iedere week voor gespaard werd.

De schrift vervalsing gaat over toen ik mijn aangifte heb in gevuld heb ik 3 kinderen aangegeven en deze staan op papier dat ik via taxonweb heb doorgegeven en afgedrukt nu ga ik kijken naar die beruchte aangifte staan er maar 2 in plaats van 3 zoals ik in mijn bezit heb.
De derde is een buitenlandse student die ten laste van mij was in die periode en waar nooit iets over gevraagd werd

Patrickvo
Topic Starter

#12 , 03 jan 2021 22:24

De brief is de herberekening die de fiscus heeft gemaakt na mijn bezwaarschrift en waar ze toch rekening hebben gehouden met de schoolkostenvergoedingen behalve die dat ik niet kon bewijzen.

Patrickvo
Topic Starter

#13 , 03 jan 2021 22:27

Inderdaad veel ???

TS kijkt u nooit op myminfin of Tax on web. Daar vindt u steeds de gevestigde aanslagen en aanpassingen. Ook de naar u gestuurde documenten.
Men kan makkelijk de door u ingevulde rubrieken/codes vergelijken met deze in de aanslag. Voorgestelde wijzigingen door de fiscus vermelden ook steeds de rubrieken waarvoor zij wijzigingen voorstellen. U kunt daar steeds op reageren, nieuwe bewijzen verstrekken of uw of hun (on)gelijk aanduiden.
Nee niet veel enkel als ik mijn aangifte moet invullen maar nu de laatste 2 maand bijna continu om de bewijzen te vinden en het is door een ARS te willen aanvragen dat ik op al die stukken ben terecht gekomen.

scorpioen

#14 , 03 jan 2021 22:34

Kan je er op een of andere manier voor zorgen dat we die brief kunnen lezen?

LYNX XX

#15 , 04 jan 2021 10:34

#17 Marcus, uw reactie is correct.

Men kan 3 personen ten laste invullen op de aangifte Tax on web of op de papieren versie. Als bij de fiscus de echte gegevens anders spreken, of de buitenlandse student niet officieel bij TS staat ingeschreven en ten laste; heeft de fiscus het recht dit te veranderen en recht te zetten IS ABSOLUUT GEEN SCHRIFTVERVALSING maar aanpassing aan de realiteit. TS zal dan voor de derde persoon ten last de nodige bewijzen moeten leveren.

De buitenlandse student moet op 1 januari ( zoals alle personen ten laste ) van het betrokken aangifte jaar ten laste zijn van de betrokkene. bv. van 01.02 tot 25.12 is niet ten laste. Van 15.07 tot 01.02 is wel ten laste.

TS moet wel bewijzen dat hij alle kosten voor de student betaalde.

Fiscus doet enkel wijzigingen aan aangiften op basis van hun verstrekte documenten en info.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”