Heeft die brief betrekking op de aanslag waarvoor u bezwaar hebt aangetekend?Plots op 21-02-2020 krijg ik een brief dat er een teruggave is van 600€
Indien u de aanslag van 2371€ euro niet betaald heeft en u op deze aanslag een teruggave heeft bekomen van 600 euro bent u serieus in de fout gegaan. U had op zijn minst het niet-betwistbare gedeelte onmiddellijk moeten betaald hebben. Is dit niet het geval, dan had u de aanslag moeten betalen. De belastingen beschouwen dit als een duidelijk teken van onwil als de aanslag niet is betaald en gaan dan uiteraard over tot beslag. Ik raad u dan ook aan om het niet betwiste gedeelte dringend te betalen en te betwisten waar u niet mee akkoord gaat. Hou wel rekening met mogelijk verschuldigde intresten. U heeft er alle belang bij om zich zo coulant mogelijk op te stellen. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Ik wil u melden dat ik voor het aanslagjaar 2018 geen belastingen hoef te betalen ik denk dat jullie het verkeerd lezen want er is een herberekening waarop ik een teruggave is van 607€ en niet een mindering op 2371€ dus in de kering en verschil van 2971€.Indien u de aanslag van 2371€ euro niet betaald heeft en u op deze aanslag een teruggave heeft bekomen van 600 euro bent u serieus in de fout gegaan. U had op zijn minst het niet-betwistbare gedeelte onmiddellijk moeten betaald hebben. Is dit niet het geval, dan had u de aanslag moeten betalen. De belastingen beschouwen dit als een duidelijk teken van onwil als de aanslag niet is betaald en gaan dan uiteraard over tot beslag. Ik raad u dan ook aan om het niet betwiste gedeelte dringend te betalen en te betwisten waar u niet mee akkoord gaat. Hou wel rekening met mogelijk verschuldigde intresten. U heeft er alle belang bij om zich zo coulant mogelijk op te stellen. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
HalloHeeft die brief betrekking op de aanslag waarvoor u bezwaar hebt aangetekend?Plots op 21-02-2020 krijg ik een brief dat er een teruggave is van 600€
Werd uitspraak gedaan over het bezwaar?
Heeft het beslag betrekking op dezelfde aanslag als deze waarvoor bezwaar werd aangetekend en waarvoor u die brief kreeg voor een teruggave van 600 euro?
Ga met al uw papieren eens langs bij de dienst die in uw woonplaats het gratis juridische advies dat georganiseerd wordt door de Orde van Advocaten inricht.
Ja ik ben in het bezit van deze brieven
Wat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Inderdaad veel ???Ja ik ben in het bezit van deze brievenWat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Ik heb al de bewijs stukken opgestuurd maar van sommige had ik geen bewijs omdat het van de lagere school is en deze niet met een rekening werkte maar gewoon het geld mee nemen naar school zoals dag uitstapjes en ook voor de sneeuwklassen waar iedere week voor gespaard werd.Gelieve te antwoorden op de volgende vragen:
- heeft u een antwoord ontvangen op uw bezwaar? Wat was de inhoud?
- welk gevolg heeft u aan dit bezwaar gegeven?
- welk gevolg hebben de belastingdiensten gegeven aan dit bezwaar?
U spreekt van schriftvervalsing. Dit is een zeer zware beschuldiging naar ambtenaren toe. Als u dit hard kan maken, moet u naar de rechtbank stappen. Is dit niet het geval, dan raad ik u ten stelligste aan om het woord schriftvervalsing niet meer te gebruiken.
De inningdiensten belastingen gaan niet lichtzinnig over tot dit soort maatregelen. Hier zijn de nodige stappen aan voorafgegaan.
De experten van dit forum proberen u zo goed mogelijk te helpen, maar dan moeten wij over alle gegevens kunnen beschikken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
De brief is de herberekening die de fiscus heeft gemaakt na mijn bezwaarschrift en waar ze toch rekening hebben gehouden met de schoolkostenvergoedingen behalve die dat ik niet kon bewijzen.Ja ik ben in het bezit van deze brievenWat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
Nee niet veel enkel als ik mijn aangifte moet invullen maar nu de laatste 2 maand bijna continu om de bewijzen te vinden en het is door een ARS te willen aanvragen dat ik op al die stukken ben terecht gekomen.Inderdaad veel ???Ja ik ben in het bezit van deze brievenWat voor brief is dat??? Wat is de rechtskracht van die brief? Je gaat toch wat meer uitleg moeten geven. Wat was de uitspraak over het bezwaar?maar om een nieuwe berekening, die heb ik niet gekregen maar via via toch in mijn handen gekregen, want de persoon van mijn belastingkantoor wou deze niet gegeven.
TS kijkt u nooit op myminfin of Tax on web. Daar vindt u steeds de gevestigde aanslagen en aanpassingen. Ook de naar u gestuurde documenten.
Men kan makkelijk de door u ingevulde rubrieken/codes vergelijken met deze in de aanslag. Voorgestelde wijzigingen door de fiscus vermelden ook steeds de rubrieken waarvoor zij wijzigingen voorstellen. U kunt daar steeds op reageren, nieuwe bewijzen verstrekken of uw of hun (on)gelijk aanduiden.