Beste,
Iemand die ik ken heeft om mensen uit de nood te helpen zijn huis tijdelijk ter beschikking gesteld aan kenissen om een periode te overbruggen. Dit terwijl de eigenaar zelf bij haar vriend ging logeren. Dit was bedoeld voor 1 maand maar men is er nu al 2 maand in haar huis en blijft maar excuses geven waarom men nog niet kan verhuizen opnieuw. Bovendien werd in het begin nog een vergoeding gegeven voor gebruik van het huis (mondelinge afspraak), maar daar is men ook mee gestopt de 2de maand.
Mijn idee zelf was om een contract nu op te stellen van bijvoorbeeld "bepaalde duur 1 maand zonder hoofdverblijfplaats" en deze mensen dit te laten ondertekenen. Ik ben bang dat anders een rechter dit kan zien als een mondeling contract van onbepaalde duur. Als dit zou lukken zou ze toch juridisch sterker staan geloof ik? Of is het opstellen van een contract dat ten hedendage begint maar terwijl men daar eigenlijk al 2 maand in zit illegaal? Ik kan nergens op internet terugvinden of dit mag of illegaal is.