Geachte,
In het belang van mijn dochter zou ik graag jullie advies,
Mijn ex-man heeft mij 4jaar geleden verlaten en zijn we overeen gekomen dat ik het hoederecht kreeg.
Aangezien hij in ploegen werkt en 60km van haar school is gaan wonen leek ons dat de beste oplossing.
Mijn dochter en ik wonen op 500m van de school en ik werk op 6km van de school, ik werk in een flexibel uurrooster en pas mijn uren aan mijn dochter aan.
Mijn dochter is nu 7jaar en zit in het 2de leerjaar,
Ze moet veel werken voor haar punten te behalen, nu ze weer een stabiel leven heeft, zou hij co ouderschap willen.
Ik heb hem steeds aangemoedigd om met onze dochter tijd door te brengen wanneer hij maar wou maar heeft daar zelden gebruik van gemaakt.
Door zijn uurrooster ben ik altijd flexibel geweest om onze dochter op te vangen.
Nu wil hij co ouderschap omdat hij meer betrokken wil zijn met de opvoeding dat begrijp ik wel, maar zijn uurrooster laat hem niet toe om 100% voor onze dochter te zijn en zou dus rekenent hij op zijn vriendin die een psychologisch verleden heeft.
Tussen zijn vriendin en onze dochter klikt het niet zo goed en de afstand dat het kind elke morgen en avond in de file ga moeten doen is denk ik geen meerwaarde voor het kind. Ze moet dan ook veel vroeger opstaan.
Terwijl ik 500m van de school woon.
Tot nu toe hadden de vader en ik een goede verstandhouding.
Graag zo vlug mogelijk jullie advies!
Mvg
Helena