Niet geactiveerde prepaid-kaart

Purple
Topic Starter
Berichten: 249

Niet geactiveerde prepaid-kaart

#1 , 31 aug 2020 14:24

Weet niet of ik de naam van de kaart mag vermelden.
Kaart van een bepaalde waarde waarmee je apps/films/muziek kan kopen. X-card, zal ik ze noemen.

Heb er al zo verschillende voor de zoon gekocht.
Na aankoop de code wegkrassen, ingeven en het bedrag is beschikbaar.

Vorige week kochten we er 1 twv 25euro in een speelgoedwinkel.
Thuisgekomen bleek de code niet te werken(niet geactiveerd)

Terug naar winkel: dat kan niet, contacteer X maar, dit is niet onze verantwoordelijkheid.

X is telefonisch niet bereikbaar (wegens covid).
Website vermeld voor dit probleem: los dit op met de verkoper.

Verkoper weigert echter alle medewerking (nieuwe kaart, geld terug, waardebon,....)

Hij is van mening dat het niet zijn fout is, hij heeft die kaart immers niet gemaakt.
Beetje kort door de bocht, hij heeft immers geen enkel artikel in zijn winkel zelf gemaakt.

Hoe los ik dit best op?
Het is geen schokkend bedrag, maar het zo laten is toch zuur.

Alvast bedankt voor de tips.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 279
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2020 14:39

Is het de eerste keer dat je in deze winkel dergelijke kaart koopt. Was de "laag " waaronder de code zit intact ? Indien deze intact was zal de verantwoordelijkheid toch duidelijk bij de uitgever van de kaart liggen. Toch raar dat deze niet bereikbaar is. Als de "laag " niet intact was kan het vermoeden bestaan dat er ergens ( misschien in de winkel ) gesjoemeld werd.

LeenW

#3 , 31 aug 2020 15:36

In principe is de verkoper verantwoordelijk, en moet die het dan maar oplossen met de uitgever.

Reclame

Purple
Topic Starter
Berichten: 249

#4 , 31 aug 2020 16:06

De kras-laag was intact.

Was de eerste keer dat we in die winkel een kaart kopen. Meestal halen we deze in de boekenhandel en nooit problemen mee gehad.

Dat de kaart na aankoop nog geactiveerd moet worden, lijkt me logisch. Om diefstal te vermijden.

Deze is niet geactiveerd. Fout in de kassa van de handelaar of tijdelijke storing waarschijnlijk.

De code wordt wel herkend en juiste bedrag komt erbij. Kan enkel niet in portefeuille gezet worden wegens inactief.

Purple
Topic Starter
Berichten: 249

#5 , 02 sep 2020 12:58

Net een mail terug gehad van de uitgever van de kaart.

Zij zien in hun systeem dat die kaart inderdaad verkocht is, maar niet geactiveerd door de verkoper.
Zij kunnen dit niet activeren en verwijzen ons weer door naar de verkoper die volgens hun in gebreke is.

Dus daar straks nog eens langsgaan, maar ik kan me het antwoord al voorstellen.
1 van zijn vorige opmerkingen was al: ik ben verkoper, geen computerspecialist🙄

Worst case: wie stuur ik een aangetekende brief? Als dat al iets zou uithalen.

Blaatpraat
Berichten: 3890

#6 , 02 sep 2020 17:19

Als het tot een aangetekend schrijven komt: de verkoper.
Hij is de enige partij die verantwoording moet afleggen naar u; het is op zich al positief dat de uitgever reageert richting u, want zij zijn geen partij in deze zaak.

Terug naar “Consumenten Koop”