Hoi,
ik ben een vrouw van 25. Ik ben nu bijna een jaar gelukkig getrouwd. Ik heb ook een zoontje uit een vorige relatie. Hij is nu drie jaar.
Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen, had ik geen vast inkomen en ook geen woonplaats. Daarom ben ik er toen mee akkoord gegaan om ons zoontje bij hem te laten wonen. We hebben gedeelde voogdij, maar de hoofdverblijfplaats is bij zijn vader. Toen leek me dat de beste regeling, die voor de meeste stabiliteit zou zorgen.
Nu zijn we twee jaar verder. Ik heb een goeie, vaste job, een mooie woning en een heel stabiele relatie met iemand waar mijn zoontje ook gek op is.
Mijn zoontje wordt echter opgevoed door de moeder van mijn ex, en niet door mijn ex zelf. Hij wordt verwend door haar, en is langzaamaan van een braaf kind in een onhandelbaar monstertje aan het veranderen, dat niet meer wil eten, niet meer wil luisteren, noem maar op. Ik heb het hier al verschillende keren over gehad met mijn ex, maar die haalt dan zijn schouders op, en zegt: 'dat zijn grootmoeders, dat is normaal'
Ik zou graag de regeling van de voogdij veranderen, zodat zijn hoofdverblijfplaats bij mij wordt geplaatst. Nu vraag ik mij af, hoe gaan we te werk? Zijn vader zal sowieso niet zomaar akkoord gaan. Wat zijn de vereisten? Wat zijn mijn kansen? Waar kijken ze naar? Ik wil helemaal mijn zoon niet 'afpakken' van zijn vader, dat is de bedoeling niet, maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn zoon een thuis kan geven waar één van zijn ouders toch voor hem kan zorgen, in plaats van zijn grootmoeder, maar ik wil ook niet nutteloos de relatie met mijn ex helemaal verzieken.
Help !!!