NEEN, ze moeten de dader identificeren, er is geen enkel bewijs dat het sluikstort komt van een bewoner van die appartementen.Beste,
Ik huur een appartement via het SVK sedert 2013. (3 appartement worden verhuurd door het SVK en 3 appartementen zijn noodwoningen van het ocmw).
In januari ontving ik een brief dat ze iedereen in het gebouw een factuur zullen sturen ivm het sluikstorten op privédomein.
Kunnen zij dit zomaar doen zonder enig bewijs? Ik zie het echt niet zitten om te betalen voor andermans vuiligheid.
Mvg
Maar dat zijn diensten waarvoor er een akkoord is, ja ken moeilijk verwachten dat mensen mee betalen voor het misdrijf van iemand anders.Tjah, ik zie niet in waarom niet.
Ze mogen ook aanrekenen voor het poetsen van de gemeenschappelijke gang door een poetsfirma, voor het onderhouden van het gemeenschappelijk groen door een tuinman...
Niemand van jullie heeft blijkbaar de vuiligheid opgeruimd, dus hebben ze het maar laten doen en betalen jullie er nu de prijs voor...
maar wat dan? De sluikstort gewoon laten liggen? Dat is toch ook geen oplossing? Of doorrekenen naar de eigenaar? (een waarom zou het dan mogen naar de eigenaar en niet naar de huurder)Maar dat zijn diensten waarvoor er een akkoord is, ja ken moeilijk verwachten dat mensen mee betalen voor het misdrijf van iemand anders.Tjah, ik zie niet in waarom niet.
Ze mogen ook aanrekenen voor het poetsen van de gemeenschappelijke gang door een poetsfirma, voor het onderhouden van het gemeenschappelijk groen door een tuinman...
Niemand van jullie heeft blijkbaar de vuiligheid opgeruimd, dus hebben ze het maar laten doen en betalen jullie er nu de prijs voor...
Ik snap uw punt wel hoor, iemand moet het doen. Maar ik zou er zelf ook principieel moeilijk over doen.maar wat dan? De sluikstort gewoon laten liggen? Dat is toch ook geen oplossing? Of doorrekenen naar de eigenaar? (een waarom zou het dan mogen naar de eigenaar en niet naar de huurder)Maar dat zijn diensten waarvoor er een akkoord is, ja ken moeilijk verwachten dat mensen mee betalen voor het misdrijf van iemand anders.Tjah, ik zie niet in waarom niet.
Grote kans dat er trouwens wel iets over staat in huurcontract of begeleidingsovereenkomst van de huurders, gezien het allen svk- of ocmw-huurders zijn, en niemand huurt bij een particuliere eigenaar
Dus met andere woorden, in mijn straat staat een glasbak en daar word om de haverklap wat neergezet of gelegd of gedropt.Eigenaar en/of bewoners van de plaats zijn sowieso aansprakelijk voor het sluikstort op hun grond.
Heb net zo'n zaakje gehad met een kot in Gent ...alle huurders hebben moeten betalen.
Niemand van diegene die ik daar ken heeft de verhuurdienst verwittigd dat er werd sluiks werd gestort dus rekening voor iedereen.
En welke van de twee is het dan in geval van TS?Eigenaar en/of bewoners van de plaats zijn sowieso aansprakelijk voor het sluikstort op hun grond.
Dat kan allemaal zijn en waarschijnlijk is het zo.@D0gD0g :Lezen wat er staat .... op privédomein... en daar is de eigenaar en of de huurders aansprakelijk.
Daar geldt tussen eigenaar en huurders het contractrecht.
Overheid kan perfect ook optreden op sluikstorten op een privégrond - laten opruimen en kosten en boete aan eigenaar.
Op openbaar domein ligt de zaak anders - vb een aannemer laat materiaal op de openbare weg plaatsen of op privé grond die niet van hem / opdrachtgever is...
Indien op openbare weg zal politie het nodige doen en desnoods BW of andere diensten vorderen om materiaal te verwijderen - op privé grond zal de eigenaar dat best zelf doen want anders krijgt hij de factuur.
En wat dan met het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds?Spijtig maar helaas. Als de dader (sluikstorter) niet geïdentificeerd kan worden dan betaalt de eigenaar de ruimingskosten. Hier dus de VME. Als je een autoöngeval in je recht hebt met vluchtsmisdrijf en de veroorzaker wordt niet gevonden dan betaal je helaas ook zelf als je geen omnium hebt.
Best frustrerend maar zo is t nu eenmaal.