Beste gebruikers,
Ik wend mij tot u daar wij veel problemen verwachten tijdens onze opzegperiode. Ik zal starten met opsommen van enkele problemen. Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen. Ik wil mij vooral niet laten doen.
Heden hebben wij onze opzeg gedaan bij onze huidige verhuurder daar wij een eigen woonst gekocht hebben. De periode 3 maanden wordt gerespecteerd. De verhuurder is hiermee duidelijk niet meer opgezet en begint een lichte discussie.
Daar wij eind december onze huur willen opzeggen, komt hij met het idee dat wij hem vroeger moeten toelaten om aan het appartement te werken. Zo zou het plafond geïsoleerd worden. Door de feestdagen zou hij dit pas in januari kunnen laten uitvoeren tenzij wij al op 22 december zouden verhuizen. Hij kan ons toch op geen enkele manier dit verplichten?
Hij wenst de schilderwerken op ons te verhalen, hoewel wij in het pand getrokken zijn zonder dat er voor ons geschilderd werd. Wij hebben 2 kamers zelf geschilderd. Daarbij komt dat wij al enige jaren geleden vochtproblemen hebben gemeld. Deze werden niet onder handen genomen en in onze slaapkamer is de verf gewoon gebarsten aan de buitenmuur. Ik zou het straf vinden indien ik hiervoor zou moeten opdraaien. De verhuurder betwist dat, maar wij kunnen aantonen dat de muren niet geschilderd werden.
De verhuurder rekent ons 178 euro extra aan omdat hij de verwarming 2 uur vroeger zou hebben aangezet. Wij hebben een kindje van 3 jaar. In de winter hebben wij ook graag dat de verwarming al om 6u 's ochtends werkt. Maar blijkbaar moeten wij hiervoor betalen, anders zou deze pas om 7u30 opspringen. Is dit toegestaan?
Graag ontvangen wij enig advies. Ik heb het gevoel dat de verhuurder niet voor rede vatbaar is en enkel op geld uit is.
Edit: Het contract is geregistreerd, in voege sinds 01.01.2015 (3-6-9)