Vandaag nog maar eens gebeld naar die tech support want verder en hoger geraak je niet als consument en het laatste wat ze me nu proberen wijs te maken is dat een 2de eigenaar van een dell computer geen recht geeft op een terugbetaling enkel op herstelling en of een vervangtoestel.
Daar zou ik kunnen inkomen want......
Je koopt een toestel 2e hands bvb aan de helft van de prijs. Binnen de 6m. (want dat is slechts de periode waarin je wettellijk recht hebt op terugbetaling) stel je vast dat het toestel niet conform werkt, vergeleken dan met gelijkaardige toestellen, vraag je of eis je terugbetaling. Normaal gesproken indien je dan geen aanspraak maakt op de conventionele garantie heb je recht op terugbetaling. Echter kan ik je verzekeren dat vrijwel elk elektronisch hoogtechnologisch toestel met een beetje zoekwerk een of andere fout bevat die de fabrikanten op dat ogenblik
niet kunnen herstellen (waarom zijn er anders soms talrijke software/hardware versies van een en hetzelfde type ?). Stel je krijgt je geld terug kan je jezelf een duurder weliswaar ook 2e hands gelijkaardig toestel aankopen eventueel van een ander merk.
Dit geld enkel voor partikuliere aankopen. Het is dan ook best om enkel een kassabon ter herstelling aan te bieden en niet te zeggen dat je het 2e hands aangekocht hebt, zodat jij in hun ogen de eerste koper bent.
Komt er nog bij dat toestellen gewoonlijk in prijs zakken.
Persoonlijk ben ik ook zo bezig en zal het laten weten of ik mijn 2e hands GSM volledig terugbetaald krijg. Hij is ondertussen in prijs gedaald, kan niet hersteld worden en de fout(en) blijven erin zitten niettegenstaande de hoofdprint vervangen werd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard