Zonnebank abbonnement 1 jaar (250€) overgenomen en gestopt

djorkaef
Topic Starter

Zonnebank abbonnement 1 jaar (250€) overgenomen en gestopt

#1 , 08 aug 2009 19:24

Hallo,

Ik heb mijzelf 4 maanden geleden een abbonnement gekocht in een nieuw beautycenter. Dit kostte 250€ voor een jaar. Na enkele maanden werd het zonnebankcenter overgenomen (ik had opgevangen dat ze zaak slecht draaide maar blijkbaar was er toch iemand gevonden de zaak over te nemen). De mensen die de zaak overnamen hebben de zonnebanken meteen teruggeleverd aan de leverancier, en na een maand het volledige beautycenter gesloten. Zij (wie het zijn weet ik niet) zijn dan ook niet meer bereikbaar.

Dus in feite heb ik 250€ betaald voor een jaarabbonnement, terwijl de zaak na een paar maanden gesloten is! Kan ik dit geld terugeisen? En aan wie? Ik heb reeds gebeld naar de oude eigenaars en zij zeggen dat ze er niks meer mee temaken hebben. De nieuwe eigenaars zijn nergens te vinden. Dit is toch onrechtvaardig!?

Vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 aug 2009 10:01

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611.In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(Burgerlijk Wetboek).

Wat geldt inzake koopovereenkomst geldt ook inzake aannemingsovereenkomst.

U sloot uw overeenkomst met de oorspronkelijke uitbater van het beautycenter. Voornoemde wetsbepalingen zijn dan ook alleen op hem van toepassing.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Buzzer

#3 , 12 aug 2009 15:12

Ik heb ongeveer hetzelfde meefemaakt met een zonnecenter.
Gelukkig ging het slechts om 50 euro.

De Pa had beneden een restaurant en de dochter boven een zonnecenter. Op een dag was het zonnecenter weg.
Ik naar binnen bij de Pa en die zei "jaja, hier heeft een papier uitgehangen dat het zonnecenter sluit".

Maw wie niet op tijd zijn kaart opgebruikt heeft is zijn centen kwijt.

Ik ben daar pissig over geweest maar het het uiteidelijk maar zo gelaten omdat het over een klein bedrag gaat.

Ondertussen is de Pa ook met zijn restaurant gestopt en de dochter is er een kinder-kleren/spulletjes winkel begonnen. eens benieuwd hoe lang het zal duren.
Ik zal er in ieder geval niets kopen en ik raad iedereen aan om enkel de goederen die ze effectief ontvangen hebben te betalen.
Want ik zie het volgende nog gebeuren :
Voorscht betalen voor een kinderwagen die 'nog moet besteld worden' en na een aantal weken winkel dicht en geld kwijt.

Een vos verliest immers zijn haren maar niet zijn streken.

Reclame

djorkaef
Topic Starter

#4 , 16 aug 2009 22:04

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611.In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(Burgerlijk Wetboek).

Wat geldt inzake koopovereenkomst geldt ook inzake aannemingsovereenkomst.

U sloot uw overeenkomst met de oorspronkelijke uitbater van het beautycenter. Voornoemde wetsbepalingen zijn dan ook alleen op hem van toepassing.
Bedankt, maar is de 'verkoper' dan niet de rechtspersoon zijnde de bvba? En die is toch overgenomen door die nieuwe uitbaters? Ik bedoel er stond een juffrouw achter de balie die daar ook maar gewoon in dienst was, ik kan mijn geld toch niet op haar gaan verhalen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 aug 2009 15:00

Wel van de firma die de zaak (zou) hebben overgenomen

deze link geeft meer info
http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... sp?nID=416

Terug naar “Consumenten Koop”