#1 , 15 mar 2019 15:46
Hallo,
Mijn zoon had 18/10/2018 een ongeval, spiegel tegen spiegel. Ons eigen verzekeraar stelde vast omdat de PV's tegenstrijdig waren, dat we niets konden doen. Ons verzekeraar tevens stelde ook vast dat ons spiegel reeds aangereden was een andere keer, en dat ze dus geen schade konden opmaken.
Even in het kort:
Tegenpartij moet wachten omdat er geparkeerde wagens staan, komt in het midden aangereden, rijdt spiegel eraf en pleegt vluchtmisdrijf. Er is een ooggetuige die dit bevestigde toen de politie ter plaatse was. Persoon wordt tegengehouden door m'n zoon, politie wordt erbij gehaald. Paar weken later krijgen we van ons eigen verzekeraar te horen dat wij niets kunnen doen.
Ik dien daar bezwaar in en dien een klacht in bij AG insurance ( eigen verzekeraar), vervolgens hoor ik via de klacht dat ze niet eens de PV's hebben opgevraagd. Ze stelden dat vast a.d.h.v. de pv van de tegenpartij ( waar de pv van de ooggetuige niet in zat!!).
Mijn zoon trok hem dat niet aan, vond dat ons eigen verzekeraar ons int zak zette, zijn dossier niet deftig afhandelde en ging vervolgens zijn eigen verzekering daar opzeggen en bij een andere verzekeraar gaan.
Mijn zoon sluit hem aan bij een andere verzekeraar, tekent de papieren en de verzekering zou 01/09/2019 ingaan. ( verzekering voor zijn eigen wagen)
NB: een week nadat ik een klacht indien krijg ik controle van AG insurance wie er met welk auto rijdt. Héél toevallig!
NB 2: Ik krijg een telefoon van mijn verzekering om paar papieren te tekenen!
Ik ga ter plaatse en ze zeggen mij, wij sluiten uw zoon uit, hij mag niet met een wagen meer rijden, gelieve deze documenten te tekenen. Ik weiger dit, zéér bizar!
Ik krijg deze week een brief binnen van AG insurance, mijn contract dat verlengd wordt, maar bijbestuurder Zoon 2 minder als 23 jaar => klopt niet hij is 24. En dan uitgesloten bestuurders: Naam Zoon 1.
Ik ga terug naar BNP, daar zeggen ze, ja hij mag nietmeer met eender welk wagen rijden dat verzekerd is van AG insurance, ik tegen NIETS.
Ze bellen naar Brussel en daar zeggen ze dat m'n zoon niet op die polis mag rijden, dus als hij sporadisch met iemand z'n wagen rijdt, dan moet dat geen probleem zijn.
Ongevallen laatste 3 jaar:
1. Spiegel eraf 0 euro 2018
2. Tijdens sneeuw lichte tik op een bestuurder: 1000 euro ( hij had geen schade, maar verzekering trok hem dat niet aan) 2017
3. Nog iets licht van 700 euro, 2016
Nu lijkt me dit allemaal verdacht. Hebben ze daar recht op? Kan de bank zomaar dit beslissen?
Ik heb verder niets getekend, ik vroeg een document met de reden van de uitsluiting, die gaven ze niet, gewoon laatste ongeval en zijn ongeval geschiedenis?
Dit kan toch niet? Wat kan ik doen? Er wordt hier een smerig spelletje gespeeld, mijn dochter heeft ook een autoverzekring daar, die kreeg vandaag ook een brief dat vanaf de volgende begindatum de nieuwe contract ingaat, met name: uitgesloten bestuurders: Zoon.
Hebben ze hierop recht?
Wat als ik niets teken?
Geeft dit een invloed op de andere verzekeraars?
Kan ik beter hier een proces op laten beginnen?
Wij zijn langer als 20 jaar klant, hebben 5 voertuigen die verzekerd zijn ( per jaar 3500 euro aan verzekering).
Ik kan evengoed volledig overstappen naar een andere verzekeraar, maar zou graag m'n rechten en plichten weten.
Alvast bedankt
Leuven the place to be!