Wonen op een adres dat een ander huurt

Dream
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wonen op een adres dat een ander huurt

#1 , 01 mar 2019 19:47

Hallo, ik ben alleenstaande moeder, momenteel werkloos en wonend in een familiehuis. Het wordt helaas verkocht en dan moet ik eruit. Het is echter moeilijk om als alleenstaande mama iets te krijgen en al zeker zonder werk. Mijn ouders willen iets voor me huren totdat ik weer werk heb. Vormt dat een probleem om op dat adres te wonen? Zij huren, ik woon er en zet mijn domicilie er. Kan dat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 01 mar 2019 19:50

Als dat mag van de verhuurder is dat OK (want hij zou het als -verboden- onderverhuur kunnen beschouwen).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

father b

#3 , 01 mar 2019 19:58

Indien de ouders huren en zeggen dat hun gezin bestaat uit de 2 ouders, hun dochter en kind : zie ik geen problemen. Is dan ook niet onder verhuren als de ouders de huur betalen en de woonst wordt zo gezegd bewoond door het opgegeven aantal personen.

Reclame

asperger

#4 , 01 mar 2019 20:09

Feitenkwestie.
1. De ouders gaan er niet wonen.
2. Verhuren aan NUL EUR is ook verhuren.

Maar ik denk niet dat deze specifieke toestand in de praktijk problemen gaat geven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#5 , 02 mar 2019 09:07

Is het dan niet beter dat de ouders het geld gewoon overmaken aan de dochter, (via overschrijving en met juiste vermelding van reden) en dat die dan gewoon de huur betaald. Geen probleem meer.

asperger

#6 , 02 mar 2019 12:45

Misschien wil de verhuurder niet verhuren aan de dochter wegens te weinig financiële draagkracht.
Mijn buikgevoel is daar zeer duidelijk over!

father b

#7 , 02 mar 2019 13:35

#4 EN #6
Kloppen beide.
Maar een huurder ( in dit geval de ouders ) moeten toch niet altijd aanwezig zijn op de huurplaats.
Dus als de ouders de dochter en haar kind samen als één gezin opgeven/inwonend in het huurcontract, moet dit zeker doenbaar zijn. Niemand is verplicht om steeds voltallig aanwezig te zijn. En ik denk toch dat de ouders geregeld bij haar dochter op bezoek zullen komen.
Asperger is maar een voorbeeld om haar uit de penarie te helpen.

Dream
Topic Starter

#8 , 05 mar 2019 10:29

Bedankt voor alle adviezen.
Ik vrees ook dat het heel moeilijk gaat worden om iets te vinden.
Ik heb me verder geïnformeerd. Vrienden van mijn ouders die makelaar zijn,hebben ook bevestigd dat het voor alleenstaande mama's mét of zonder werk heel moeilijk is om iets te krijgen. Ze kunnen me wel helpen omdat ze mijn ouders goed kennen maar helaas niet in mijn regio omdat ze 35km van mij vandaan wonen en hier niets te huur hebben.
Ook al zou ik nu onmiddellijk een job aannemen, sta ik wel iets sterker maar is het nog niet gemakkelijk. Vroeger accepteerde men wel eens dat de ouders garant staan maar vandaag niet meer zo gemakkelijk.
Als ik met mijn ouders zou huren en ze er zogezegd ook wonen, zal ik een groter app moeten huren dat duurder is anders en ik denk dat ze er wel snel achter komen dat ze er niet wonen want hun domicilie komt er niet.
ach ja.. het maakt me boos dat alleenstaande mama's zo weinig kansen krijgen. Ook een job vinden is moeilijk omdat ik minder flexibel ben, geen onverwachte overuren kan maken wat ze steeds meer vragen in mijn sector. ik denk dat de eerste optie is.. onmiddellijk beginnen te poetsen en dan verder zoeken naar een job die bij me past als er wat minder stress op me rust.

Terug naar “Huren”