Zoals eerder gezegd, de informatiezoeker op dit forum is meer gediend met het geven van feiten, het refereren van art., ... dan met het uiten van politieke statements. Daarvoor zijn andere fora beter geschikt.
Ik ben het daar niet volledig mee eens. Als sommigen van ons antwoorden geven is dat meestal gebaseerd op ofwel ervaring/ reeds eerdere posts op dit forum over dat onderwerp of gewoon logica. Er is maar een persoon op dit forum die er steeds de wettekst bijhaald. Dat is prima,maar ik vind dat je dat niet verplicht kan maken voor anderen die willen helpen. Daarom is het ook een forum. We zijn niet allemaal juristen hier op het forum, laat staan advokaten. Trouwens als jij naar een advokaat gaat om een of ander probleem spreekt hij tegen jouw ook gewoonlijk uit ervaring zonder er steeds een wettekst bij te halen. Laatst zie ik trouwens nog een post van iemand met een vraag. Het antwoord was een verwijzing naar een wettekst. De vraagsteller antwoorde gewoon terug met een nieuwe vraag: "kan je dat a.u.b. in menselijke taal omzetten" of zoiets van "wat wil dat zeggen".
En dan is er nog de zoekfunctie natuurlijk, met genoeg resultaten over een onderwerp zal er altijd wel een antwoord bij zijn met verwijzing naar een wettekst.
En last but not least kan de vraagsteller altijd nog wel zelf het antwoord op zijn vraag vinden, in de vorm van een wettekst dan, door zelf op zoek te gaan op de sites van de regering.
Een forum dient om te discussieren naar mijn mening; een wettekst is praktisch geef ik toe maar geeft de persoon die antwoord wil geven in de vorm van een wettekst enorm meer werk, tenzij hij de artikels uit het hoofd kent.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard