Ik ben gehuwd met een vrouw die een 12-jarig zoontje heeft. Zoals de echtscheidingsakte van mijn vrouw beschrijft, heeft haar ex-man om de twee weken het bezoekrecht van zaterdagmiddag 12 uur tot zondagavond 19.00 uur.
De laatste maanden echter gaat het van kwaad naar erger voor wat de weekends betreft waarop mijn stiefzoon naar zijn vader moet.
Wij hebben er totaal geen probleem mee als het zaterdagmiddag is om onze zoon mee te geven; wat ons de laatste tijd uitermate ergert is het feit dat de vader met de regelmaat van een klok zijn zoontje gewoon niet komt ophalen, terwijl die gepakt en gezakt zit te wachten op zijn "pa".
En het is niet door onverwachte omstandigheden dat die niet komt maar doordat het ofwel niet past in zijn budget, ofwel omdat hij andere plannen heeft.
Akkoord, daarmee verliest hij het bezoekrecht. Hij houdt wel geen rekening met zijn kind, dat vruchteloos wacht en nog minder met onze schikking. Als wij al iets plannen (wij hebben nog 2 oudere zoons van 17 en 20) op een weekend waarop onze jongste normaal weg is, mogen wij dan alle gemaakte afspraken en plannen wijzigen.
[b]Bestaat er ook zoiets als plicht voor de vader om tijdig te verwittigen als hij zijn zoon niet wil of komt afhalen, of heeft enkel de moeder de plicht om haar zoon toch maar klaar te houden met pak en zak om geen problemen te hebben mocht de pa dan toch om zijn zoontje komen ?[/b]