Beste,
Vandaag had ik een serieuze aanvaring met mijn huisbazin, met wie ik al jaren in onmin leef.
Het feit is dat ze mij onterecht beschuldigt van vandalisme. Dit omdat het dak van haar veranda is kapotgeslagen met een bierfles en ze ook een paar flessen bier bij mij op de keukentafel heeft zien staan. Wat mevrouw schijnt te vergeten, is dat dit een huis is dat is omgebouwd tot 3 appartementen en het dus absoluut onduidelijk is vanuit welk verdiep die fles gegooid is. Ook denkt ze blijkbaar dat ik de enige ben die flesjes bier in huis heeft...
Vanmiddag liet ik haar nietsvermoedend binnen omdat ze mij een paar dagen eerder een mail had gestuurd om een afspraak te komen maken om de meterstanden op te nemen. Nadat ze dit ook effectief gedaan had, begon ze plots over de beschadiging van haar veranda en het feit dat de flesjes bier die ik in huis had HET bewijs vormden dat ik de verantwoordelijke was. Zonder mijn toestemming begint ze dan plots verscheidene foto's te trekken. Toen ik haar vroeg om hier onmiddellijk mee op te houden, maakte ze zelfs aanstalte om mijn frigo open te trekken, waar ik nog meer drank in liggen heb. Zonder pardon heb ik toen de gsm uit haar handen getrokken en haar pas haar gsm teruggegeven nadat ik ze naar buiten begeleid heb.
Nu is mijn vraag: Heeft zij zomaar het recht om plotsklaps haar gsm boven te halen en foto's beginnen te trekken? Naar mijn mening is dit toch een grove schending van mijn privacy? Hierbij denk ik bv. aan een ringmap met medische dossiers die open lag op dezelfde keukentafel waar één van de flesjes lag. Als mevrouw denkt dat ik verantwoordelijk ben voor de schade, moet ze toch gewoon naar de politie stappen?