Hoi iedereen,
Mijn partner en ik hebben een contract ondertekend voor 1,5 jaar in april 2015. Die werd stilzwijgend verlengd. In november 2016 belde ik naar mijn huisbaas met het nieuws dat ik zwanger ben en dat we een graag een huis zouden willen kopen.
Dit was geen enkel probleem, hadden zelfs een goed gesprek hierover.
Het was zover..we vonden het huisje van ons dromen en contacteerden de huisbaas meteen. We spraken af hoe we het gingen aanpakken. In het contract stond dat we dan potentiële huurders moesten ontvangen en telefonisch werd er ook met de huisbaas afgesproken dat hij het op immoweb zou zetten en dat hij ons ging doorgeven wanneer de bezoekers zouden komen. We hebben de mensen altijd ontvangen, er was een geïnteresseerde, maar verdiende te weinig. Ik heb alle smsen bijgehouden en mails waar het duidelijk is dat we allebei van goede wil zijn.
Ook verschenen er zwarte vlekken in onze slaapkamer dat wees op vocht op vocht of condensatieproblemen. Wij hebben de kamers altijd goed verlucht dit probleem deed zich enkel voor in de slaapkamer. Dit heb ik meteen gemeld aan de huisbaas
Er kwam niet veel respons op het appartement. We hebben denk ik een 10tal bezoekers over de vloer gehad. Ik heb mijn huisbaas altijd nadien gecontacteerd met feedback.
Vandaag moesten we de sleutels afgeven en zei hij dat we niemand hadden gevonden dus dat hij anderhalve maand huur ging achterhouden van onze huurwaarborg. Dit kwam volledig onverwachts omdat we telefonisch hadden afgesproken dat hij dit op immoweb zou zetten en dat hij ons op de hoogte zou houden van mogelijke bezoekers. We zijn dit nagekomen, maar er waren geen geïnteresseerden.
Het feit dat hij dit online had gezet en dat wij mensen hebben ontvangen wijst toch op een samenwerking? Wij kunnen er als huurders toch ook niet aan doen dat er niemand in aanmerking kwam?
Nu beweert hij dat wij volledig verantwoordelijk waren, maar dan had ik toch zelf het heft in handen genomen en zelf accounts aangemaakt? Geldt dit dan niet als bewijs?
Onze mail- en smswisseling duidt ook op een goede communicatie en transparantie. Vandaag gedroeg hij zich compleet anders. Echt heel jammer, anderhalve maand huur lijkt misschien niet veel. Maar als je net een huisje koopt dan kan je alle extra's gebruiken.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie advies.