Bwa, ik vind dit toch deel uitmakend van wettige verdediging. OP krijgt klappen, en reageert met een duw, krijgt daarna nog wat klappen, en geeft dan een oorveeg, krijgt weer wat klappen. Correct me if I'm wrong, natuurlijkje hebt zelf geduwd én een oorveeg uitgedeeld. jij hebt dus ook strafbare feiten gedaan en het lijkt me sterk dat een rechter dit enkel als zelfverdediging zou zien. Wat niet wil zeggen dat ze niet deels begrip kunnen hebben voor je impulsieve reacties.
Echter, het lijkt doordat je die beelden hebt, overduidelijk dat op basis van wat je hier zegt, je medevechter het zwaarst veroordeeld zal worden.
Code: Selecteer alles
AFDELING IV. - GERECHTVAARDIGDE DOODSLAG, GERECHTVAARDIGDE VERWONDINGEN EN GERECHTVAARDIGDE SLAGEN.
Art. 416. Er is noch misdaad, noch wanbedrijf, wanneer de doodslag, de verwondingen en de slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zich zelf of van een ander.
Dan kan je best beroep doen op een advocaat. Op dit forum zitten vooral mensen die niet juridisch actief zijn en anderen op vrijwilige basis zo goed mogelijk proberen helpen.geachte ik had graag een reactie gehad van iemand die juridisch actief is
Heu... Hier kan ik even niet volgen?ten tweede plaats ik hier een bericht om raad te krijgen en niet om Nederlandse taal te leren
Ik ben van de generatie X, die geleerd hebben dat je je leven lang moet blijven leren.ik ben van de generatie 68 en ben reeds lang van school af.
Ik begrijp vooral dat u nogal "verbaal agressief" reageert op mijn antwoord. Sta me toe dan ook een beetje te twijfelen aan het feit dat u verklaart gewoon op een kalme, rustige manier uitgestapt te zijn en de andere partij op een rustige manier benaderd hebt. Maar bon, ik was er niet bij en heb de beelden niet gezien. Zoals ik al zei: een rechter zal naar eer en geweten oordelen. Veel geluk!ik hoop dat u me begrijpen kan vriendelijke groeten D.B