Beste,
Het wordt hier precies nogal moeilijk gemaakt. Het gaat gewoon om een appartement met terras.
Dat was zo al toen wij dat kochten.
Dit is niet iets gemeenschappelijks of iets wat een bestemmingswijziging is, wij hebben enkel de onderlaag van dat terras (een mat) vervangen door een waterpas houten constructie met kunstgras over. Functioneel blijft het gewoon een terras. Constructie ongeveer zoals dit gedaan is maar dan met houten tegels zoals in de tweede foto.
"Als je iets bouwt, moet het voldoen aan de wettelijke normen qua draagkracht. Voor een betonplaat is dat 200 Kg/m²"
Dit is slechts een laag die boven de roofing van het dak ligt, ongeveer 5-10cm hoger. Wat is de benodigde draagkracht voor zo iets?
Ben zeker dat het 200kg/m² kan dragen maar niet als je het laat vallen vanaf 1 meter hoogte of als je het concentreert op een paal van 1cm².
En wat als je dat bouwt met 2de hands materialen die in kracht verliezen?
Wat is het verschil met nieuw bouwen en die dan na 5 jaar zijn kracht verliest? Moet jaarlijks herkeurd worden ofzo?
Toch allemaal maar heel onduidelijk.
"Dit dak is ongetwijfeld eigendom van de vereniging van mede-eigenaars en is aldus in onverdeeldheid."
Niet van toepassing hier.
"Bestemmingswijziging."
Hoezo? Volgens mij ook niet van toepassing.
"Indien u geen exclusief genot hebt van dat dak moet je het verwijderen.
Hebt u dat wel dan moet er een bouwvergunning zijn."
Een bouwvergunning nodig om de vloer van uw dakterras te veranderen?
Lijkt wel dat ik enorm in het nauw gedreven wordt hier met tientallen regels, vraag me af hoe een doe-het-zelf winkel kan bestaan op die manier.
Heb hier enkel nog maar antwoorden gekregen op het feit dat ik die aanpassing blijkbaar niet eens mocht uitvoeren.
Dus we komen niet eens tot het verhuren er van?