Ik en mijn vriendin zijn uiteen en hebben besloten ons huurcontract op te zeggen dat op beide namen staat. Ik heb al getekend, zij moet nog (maar ging dit volgende week doen). Dit was een contract van 9 jaar en wordt nu na minder dan 1 jaar verbroken. De verhuurder heeft in dat geval dus recht op 3 maanden huuropzeg. Zij blijft er echter wonen en ze gaat samen met de verhuurder een nieuw contract opstellen enkel op haar naam. Dit vond ik al raar, maar volgens het immo is dat technisch correct maar wel zeer ongebruikelijk in die situatie dat die huuropzeg dan toch wordt aangerekend.
Nu moet dus volgens het contract 'de huurder' dit betalen. Wie is dat? Zij vind dat ik de opzeg volledig moet betalen omdat ik de relatie geëindigd heb tussen ons. Heeft zij een poot om op te staan? Ben ik sowieso in orde voor de wet als ik slechts de helft betaal?
Wij hadden oorspronkelijk onderling al afgesproken dat ik sowieso de helft van de opzeg zou betalen ook al zou er geen geweest zijn (omdat enkel een schrapping van mijn naam ook zou volstaan maar dat wil de verhuurder dus niet)
Mvg
Jath