Verhuurder eist extra maand huur

Meeboo

Re: Verhuurder eist extra maand huur

#16 , 31 aug 2016 13:43

Best gewoon uw maandje huur betalen die u verschuldigd bent omdat U de opzeg te laat heeft verstuurd.

Maar als het u echt hoog zit, doe dan vooral uw aangifte van domiciliefraude... maar reken dan op een pak meer kosten dan die extra maand huur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 aug 2016 13:51

Ik vraag mij af of dat TS in zijn eigen vel kan snijden als hij de domiciliefraude meldt aan de belastingdienst Hij heeft de verhuurder immers twee jaar lang geholpen bij die fraude.
Dan zal men moeten bewijzen dat TS op de hoogte was. Ik ben zeer benieuwd hoe men dat gaat doen.

mjers

#18 , 31 aug 2016 13:54

Ik vraag mij af of dat TS in zijn eigen vel kan snijden als hij de domiciliefraude meldt aan de belastingdienst Hij heeft de verhuurder immers twee jaar lang geholpen bij die fraude.
Dan zal men moeten bewijzen dat TS op de hoogte was. Ik ben zeer benieuwd hoe men dat gaat doen.
Als men dag in dag uit post in de bus krijgt van de verhuurder moet toch een belletje gaan branden... En de verhuurder komt dan 2 jaar lang zijn post ophalen, of brengt TS die post?
Ik denk wel dat we redelijkerwijs mogen aannemen dat TS op de hoogte is. En een sterk vermoeden is ook een bewijs.
Daarbij zegt TS hier letterlijk dat hij op de hoogte is... Niet slim eigenlijk om dit op een openbaar forum te plaatsen.

Reclame

Meeboo

#19 , 31 aug 2016 13:59

beste bewijs is het feit dat zijn vriendin minder dopgeld kreeg omdat er 3(!!) personen gedomicilieerd staan.

bosprocureur

#20 , 31 aug 2016 14:00

A propos, kan er geen vergoeding gevraagd worden voor derving door die vriendin? Wat is hier dan het risico?

mjers

#21 , 31 aug 2016 14:02

A propos, kan er geen vergoeding gevraagd worden voor derving door die vriendin? Wat is hier dan het risico?
Zie mijn eerdere post...
Het probleem is dat de rechter nooit zal geloven dat TS niet op de hoogte was. En het feit dat die vriendin een lagere uitkering kreeg hierdoor, en TS nog steeds geen actie ondernam, zal de rechter de gedachte dat TS hier voordeel mee behaalde nog meer volgen.

bosprocureur

#22 , 31 aug 2016 14:05

Tja, dat kan ik volgen....

Bedankt.

boodschap
Topic Starter

#23 , 31 aug 2016 14:13

Mijn vraag lijkt opgelost: mag een eigenaar een pand te huur zetten en me daarna nog een maand huur eisen: blijkbaar kan dat. Echter mag er niemand het pand betrekken voor het einde van mijn huurperiode.

Zoals reeds gemeld heb ik nooit de intentie gehad om aangifte te doen van domiciliefraude. Maar mocht ik dat wel doen, ben ik dan medeplichtig? De nadelen heb ik reeds gemeld, voordelen voor mij zijn er nooit geweest. Bovendien kwam er slechts zeer zelden post binnen (die dan veelal uit de bus werd gevist vooraleer ik de brievenbus leefde). Zoals je weet werken de verschillende overheidsdiensten niet met een kruispuntendatabank, post op een ander adres laten toekomen kan quasi altijd zonder problemen.
Ja, ik zou dat veel vroeger hebben kunnen aangeven, maar wat had ik dan geriskeerd? Beëindiging van het huurcontract en op zoek te moeten naar een nieuwe verblijfplaats...

Meeboo

#24 , 31 aug 2016 14:17

Uw verhuurder kan u zomaar niet opzeggen zonder geldige reden. U bent als huurder vrij goed beschermd hoor.

boodschap
Topic Starter

#25 , 31 aug 2016 14:27

Wat natuurlijk wel dubieus is als de verhuurder op jouw adres gedomicilieerd is, evengoed kan het contract dan nietig worden verklaard?
Laatst gewijzigd door boodschap op 31 aug 2016 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

mjers

#26 , 31 aug 2016 14:33

Mijn vraag lijkt opgelost: mag een eigenaar een pand te huur zetten en me daarna nog een maand huur eisen: blijkbaar kan dat. Echter mag er niemand het pand betrekken voor het einde van mijn huurperiode.

Zoals reeds gemeld heb ik nooit de intentie gehad om aangifte te doen van domiciliefraude. Maar mocht ik dat wel doen, ben ik dan medeplichtig? De nadelen heb ik reeds gemeld, voordelen voor mij zijn er nooit geweest. Bovendien kwam er slechts zeer zelden post binnen (die dan veelal uit de bus werd gevist vooraleer ik de brievenbus leefde). Zoals je weet werken de verschillende overheidsdiensten niet met een kruispuntendatabank, post op een ander adres laten toekomen kan quasi altijd zonder problemen.
Ja, ik zou dat veel vroeger hebben kunnen aangeven, maar wat had ik dan geriskeerd? Beëindiging van het huurcontract en op zoek te moeten naar een nieuwe verblijfplaats...
Niemand zegt dat u hieraan medeplichtig bent. Of 100% zeker zal veroordeeld worden... Het kan gewoon gebeuren. Het kan ook zijn dat het gerecht het niet zo nauw neemt en u er nooit iets van zal horen. Maar als ze hun werk volgens de letter van de wet uitvoeren kan je in de problemen komen.
Wil je dit risico echt nemen?

Mijn advies is om gewoon die maand te betalen. Op de lange termijn is dit voor u de makkelijkste weg.

Inderdaad, niemand mag uw woning betrekken zolang die nog verhuurd is aan u.

boodschap
Topic Starter

#27 , 31 aug 2016 14:47

Natuurlijk zal ik geen onnodige risico's nemen. Ik zal sowieso nog afspreken met de verhuurder om toch hopelijk een andere oplossing af te dwingen.
Als de verhuurder zijn appartement te huur zet per 1 september en mij pas 10 dagen voor 1 september laat weten dat ik ook september nog dien te betalen, dan leek me dat niet juist. Als hij dat vroeger had laten weten, dan had ik de verhuis naar mijn nieuwe woning wel 1 maand uitgesteld, nu betaal ik drie maanden huur (huur nieuwe woning, huur appartement, 1 maand verbrekingsvergoeding).

KJ86

#28 , 31 aug 2016 15:00

Het is wat het is, laat het een les zijn voor in de toekomst.
Als je betere voorwaarden kunt onderhandelen, zet ze dan op papier!

boodschap
Topic Starter

#29 , 10 nov 2016 20:43

Ondertussen bij de vrederechter langs geweest. De vrederechter gaf ons ahv mailverkeer gelijk.

eylis

#30 , 10 nov 2016 21:11

Ik vind dat een interesante happy end. Eentje om zeker te onthouden! Thnx om iets te laten weten, het is altijd leerrijk te horen welke aap er uiteindelijk uit welke mouw is gekomen :-)

Terug naar “Huren”