Ik zou zo zeggen noteer zelf alles, elke aankoop voor de kinderen en schoolfacturen.
Dus, als 125 per maand niet voldoende is moet de partner bijspringen.
Hij/zij kan er niet onderuit.
En een pyjama van 30 euro? dat moet wel een heel mooie zijn?
Nooit naar de makro of HANS geweest? of
www.2dehands.be of
www.kapaza.be?
Eis de kastickets van je partner voor de gemaakte onkosten, anders kan je er niet mee akkoord gaan.
PS als de pyjama gemeenschappelijk is, dan kan je ook de pyjama opeisen om te dragen als de kinderen bij jou zijn. Tenslotte heb je hem ook mee betaald!
Open alsnog een gemeenschappelijke zichtrekening???
Dat zou ik zeker doen al is het voor jezlef en hou een boekje bij. (Ps: Er bestaan zichtrekeningen die gratis met 2 kaarten zijn zoals bij ING)
Betaal alle dingen die betrekking hebben met de kinderen uitsluitend met die rekening. Is er een tekort dan moet ieder evenveel bijstorten.
Ik denk dat je naar de vrederechter zal moeten!
Ps: Kindergeld is bij mijn geval gemeenschappelijk. Waarom zou de vrouw meer moeten krijgen dan de man als de man 50% moet betalen van de opvoeding. Dus wordt kindergeld in ons geval op de gemeenschappelijke rekening gestord. Bij een tekort moet elke partner evenveel storten op de rekening. (Momenteel wordt de overschot gewoon verdeeld)
PS: In mijn EOT staat dat de gemeenschappelijke rekening uitsluitend wordt gebruikt voor schoolrekeningen en nog enkele dingen. Als de rest zoals kleding etc moet de partner zelf kopen.
Ondertussen ben ik al met mijn partner overeengekomen dat dingen zoals een JAS en schoenen, zwem en turngerief ook gemeenschappelijk zijn. Dit op voorwaarde dat de andere partij eerst op de hoogte werd gebracht, en akkoord ging. Deze laatste regeling is er gekomen omdat mijn EX jassen kocht voor de zoon en achter geld vroeg en zelf had ik er meerdere liggen. In de toekomst zal ze eerst vragen of ik bijdraag bij kosten van een jas, schoenen,...
Bij mij krijg je alles gedaan, maar het is zot geld uit te geven aan een jas of ... als er nog voldoende zijn.
Zo heb ik mijn ex onlangs nog gratis broeken, rokken, pulls etc gegeven voor de kinderen die ik zelf had gekregen. Eigenlijk zou ik dat niet moeten doen omdat ieder zelf de kleren moet kopen, maar als ik er te veel heb en ze legt me momenteel niets in de weg....
Omdat ik de gevaren kan van uw regeling ken, koos ik ervoor dat ieder voor zich instond voor de kosten. De meeste vrouwen vinden dat de mannen hun kinderen niet goed kleden en willen daarom de kleren kopen. Maar dat loopt meer spaak dan goed. Dan koopt de vrouw kleren op een moment dat de man geen geld heeft. Of dure kleren waarmee de man niet akkoord is. En daarover ontstaan er ruzies. Ik kan je garanderen dat ik als man na 2 of 3 maanden ook in staat was om de juiste kleding te kopen/kiezen voor de kinderen. Je moet gewoon de kans krijgen en geen opmerkingen krijgen van wat heb je de kinderen nu aangedaan.... Dat is net hetzelfde als je ex constant zou zeggen dat je niet kan parkeren of boren etc...