Is altijd goed in dergelijke gevallen om de verhuurder eens met zijn neus op de feiten ( wetgeving ) te drukken.Nu ja, ik ben wel zelf naar andere opties aan het zoeken. Binnen enkele dagen ga ik voorstellen samen rustig aan tafel te zitten om tot een overeenkomst te komen.
Dus de zaken die u vermeldde zijn niet ACHTERAF toegevoegd aan het contract?Er is maar één versie van het contract in 3 exemplaren, huurder, verhuurder en voor de registratie.
Als de verhuurder makkelijk via een andere weg aan de weide kan (meer nog, als de "officiële toegang" van de weide zelfs ergens anders is), dan zie ik niet in waarom deze verhuurder uw tuin zou mogen betreden, zelfs al staat dat in het contract.Er is geen officiële erfdienstbaarheid voor de weide via dit woonperceel. De toegang tot de weide loopt over de tuin van een woning in een aanpalende straat, welke verhuurd is aan familie van de eigenaar van de weide. Daarom nemen zij toegang tot de weide via dit perceel. Bij aanvang van het contract zag ik daar ook geen probleem in, maar toen was nog niet duidelijk hoe zij het rustig huurgenot zien.
Wetgeving aangepast? Hoe kan de verhuurder de wetgeving aanpassen?Ik heb vriendelijk gemeld dat ik heb gemerkt dat de wetgeving werd aangepast, maar de verhuurder houdt het been stijf dat zij dit niet heeft gedaan.
Hoe bedoel je dit? Ze heeft u proberen overtuigen zodat jijzelf zou opzeggen?Met deze reden heeft ze enkele dagen geleden geprobeerd mijn akkoord te krijgen alsnog aangetekend opzeg te geven.
OK, in dat geval moet je kijken naar de clausules die zondigen tegen de wetgeving. Het "komen controleren" is daar zeker één van. De verhuurder mag één keer per jaar, na afspraak met de huurder, de woning komen controleren. Wijs uw verhuurder daar op, zodat ze niet meer om de haverklap aan uw deur staat.Nee, deze zijn niet achteraf toegevoegd aan het contract. Ik was op dat moment heel dringend op zoek naar een woning en kreeg het contract na herhaaldelijk vragen pas in handen enkele dagen voor de aanvang.
Waarom zou jij moeten akkoord zijn dat zij een aangetekende zending stuurt? Als zij de huurovereenkomst wil opzeggen en daarbij de wettelijke opzegtermijnen en schadevergoedingen respecteert, hoeft zijn helemaal uw akkoord niet te hebben om die opzeg aangetekend te versturen.Ja, zij heeft gezegd dat ze me alsnog een aangetekende zending ging bezorgen, als ik daarmee akkoord was. Maar ik heb heel duidelijk gezegd dat ik dat niet ben.
Het eerste jaarcontract? Dus het gaat niet om een 3-6-9 contract?Ja, zij wou een verbreking in onderling overleg, omdat deze voor de wettelijke opzegtermijn had moeten verzenden voor 01/07/2016. Het eerste jaarcontract eindigt nl. op 30/09/2016.
Die clausule lees je best eens opnieuw, aangezien die van contract tot contract serieus kan verschillen.Nee, het is een contract voor 1 jaar, van 01/10/2016 tem 30/09/2016. Volgens wat ik me momenteel kan herinneren (contract nu niet in de buurt), wordt het verlengd voor een max duurtijd van 3 jaar indien geen van beide partijen opzegt.
Misschien is dit ook niet correct, maar daar had ik me nog geen verdere vragen bij gesteld..
Vandaar: zeker niets tekenen waar JIJ niet akkoord mee bent. Ook opletten met bijvoorbeeld het tekenen van een uitgaande plaatsbeschrijving. Ik had ergens gelezen dat een rechter dit voldoende achtte als bewijs dat de huurovereenkomst in onderling overleg stopgezet was... Aangezien ik uit uw posts opmaak dat uw verhuurder er niet voor terugschrift "lepe trucken" te gebruiken, dus zeker uitkijken telkens u gevraagd wordt een handtekening te plaatsen. Als u niet 100% zeker bent: niet tekenen, melden dat u het op uw gemakt eens zal lezen, document meenemen naar huis en hier vragen wat u best doetElk huurcontract kan verbroken worden met wederzijdse toestemming, maar dit impliceert dus dat beide partijen dit ook willen.