#1 , 28 jun 2016 00:40
Momenteel verhuur ik het appartement boven mijn praktijkruimte nu al vier jaar.
Graag had ik deze opgezegd met opzegtermijn van zes maanden, vnl om de reden dat ik er vandaag eindelijk na lang aandringen ben binnen geraakt(vroeg dit afgelopen week heel hardnekkig omdat ik met geuroverlast zat en kon enkel vanuit het appartement komen! Ik mocht van huurster enkel in inkom binnen en wat ik daar zag, man man dat hou je niet voor mogelijk:stond bomvol met zakken, zat vol vliegen, kleine en grote, zaten overal webben, vliegennesten en uitwerpselen, op witte voordeur zat aan binnenkant viezigheid van insecten en andere zaken vast en de stank van rottende waren bewezen effectief dat geurhinder vanuit appartement kwam...en mocht niet binnen in living en hou mijn hart vast hoe het er aan toe is. De huurster gaf toe dat ze het te ver laten komen heeft(alé denkt ge?!?!?) En dat ze het in orde ging brengen als haar gezondheid het toeliet want ze stond voor knieoperatie(zo heeft ze altijd iets voor he al vier jaar lang...meer excuses dan wat anders),
Maar wil ze er nu vervroegd uit!kan er zelf mijn domicilie niet aanvragen want ben getrouwd en mag dat dus niet wijzigen can mujn thuisadres, en mijn moedere geef ik weldra (ging zo ie zo doorgaan, was al besproken met notaris) levenslange huurovereenkomst voor moest ik sterven dat zij zeker ergens terecht kan, maar ook zij kan haar domicilie niet wijzigen, heeft deze bij partner aan zee...ze komt wel drie dagen in de week op kinderen babysitten en dit kunnen we dan wel aanwenden als reden opzeg huur, maar wederom zonder domiciliëring dus...mijn praktijk staat wel op dat adres en kan wel aangeven dat ik het nodig heb voor zaak, maar dus opnieuw de opmerking dat ik me er niet kan domicilieren!
Kan ik haar met bovengenoemde zaken een opzeg van zes maanden geven?
Wil ze er zo snel mogelijk uit en nog redden wat er te redden valt van het appartement die net helemaal vernieuwd was(pleistering, badkamer, keuken, vloer, allemaal nieuw voor verhuring!).
Alvast dank voor jullie respons!