kan dit zomaar?

steffixx
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kan dit zomaar?

#1 , 24 jun 2016 21:39

Hallo iedereen
Sinds 3 weken doet onze boiler het niet meer, dus wij zitten al 3 weken zonder warm water en chauffage...

Wij hadden de huisbaas gecontacteerd, die had iemand gestuurd en die persoon zei dat het enkel druk bijdraaien was.

Wij dit geprobeerd... helaas lukte dit niet..
Huisbaas dan terug gecontacteerd en die man die hij gestuurd had zei dan ja zal een lek zijn.

Uiteindelijk woensdag iemand geweest voor dit te bekijken... bleek dat onze boiler constant in veiligheid schiet... omdat onze boiler veel te klein is voor 9 chauffages en die kan de druk niet aan...

Wij willen dit melden aan onze huisbaas.. schiet die helemaal uit dat hij ons uit het huis gaat zetten dat hij heel het huis kan opknappen.
Ook dreigde hij dat wij niet op de 1ste dag van de maand betalen, maar wij hadden gemeld dat wij pas vanaf 6 juli kunnen betalen omdat dan mijn vriend zijn loon er ook opstaat... toen was dit geen probleem.
Nu dreigt hij ons uit huis te zetten... kan dit zomaar?
Ons geld staat iedere maand op de 7ste dag op zijn rekening.

Ik maak mij echt zorgen met een klein kindje in huis dat hij ons op straat kan zetten.

Alvast bedankt voor uw reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 jun 2016 21:41

Dat kan hij niet zomaar, hij moet langs de vrederechter passeren en die beschermen de huurders zeer hard.

steffixx
Topic Starter

#3 , 24 jun 2016 21:57

Bedankt voor uw reactie.
Ik begon al de zenuwen te krijgen :p

Reclame

Tope

#4 , 24 jun 2016 22:09

Als jullie pas vanaf de 6de van de maand de huur kunnen betalen, hoe kan die dan de 7de al op de verhuurder zijn rekening staan?

steffixx
Topic Starter

#5 , 24 jun 2016 22:12

De 6de gaat het van ons rekening (domiciliëring) en de 7de staat het op de rekening.. is dezelfde bank.
Enkel als het in het weekend valt of op een feestdag.

KJ86

#6 , 24 jun 2016 23:02

Volgens mij heb je het advies van de loodgieter verkeerd begrepen.

Het lijkt alsof uw expansievat stuk is, de druk in uw installatie zal waarschijnlijk geregeld worden door het intern expansievat van uw wandketel. Dit is vaak te klein om de volledige installatie te bedienen, eenvoudigweg op te lossen door een correct gedimensioneerd extern expansievat naast de ketel te hangen. Veel voorkomende fout in installaties met een wandketel, loodgieters willen maar niet begrijpen dat het intern expansievat enkel dient om de ketel te beschermen en niet om de installatie te bedienen.

Onnodig om een nieuwe cv-ketel te vragen aan de eigenaar.
Het probleem van de huur die te laat betaald wordt, is eenvoudig op te lossen door gewoonweg één maand huur te sparen. Als je een buffer hebt, kan die elke maand op tijd betaald worden. Als je verwacht dat de verhuurder altijd correct is, moet je zelf ook correct zijn. Alle goede relaties hebben als basis, wederzijds respect.

sloeberken

#7 , 24 jun 2016 23:39

UIthuiszetting dat kan hij niet, stuur u verhuurder een AS dat je wenst dat de problemen aan de cv en warm water dringend moeten opgelost worden.
Als het probleem niet binnen de 15 dagen hersteld is, u een rechtszaak zal starten bij de vrederechter.
Wat de huur betreft vermeld dit eveneens in u AS dat u pas op de 7de van de maand u loon ontvang, vrederechters ga hier zeker mee instemmen dat u ten laatste op de 10de betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

TheJudge007

#8 , 25 jun 2016 01:23

Dat kan hij niet zomaar, hij moet langs de vrederechter passeren en die beschermen de huurders zeer hard.
Vertel aub geen domheden. Het kan zijn dat U dit bekijkt vanuit het oogpunt van de verhuurder en dan uw vooroordelen hier maar uit. U had hoogstens een iets voorzichtere term dan "hard" kunnen gebruiken. Vrederechters zijn trouwens neutraal en onbevooroordeeld, herinnert U zich dat ?

TheJudge007

#9 , 25 jun 2016 01:26

Als jullie pas vanaf de 6de van de maand de huur kunnen betalen, hoe kan die dan de 7de al op de verhuurder zijn rekening staan?
Eenvoudigweg: dat gaat dat soms nog op dezelfde dag indien beide rekeningen bij dezelfde bank zijn. 't Is maar dat U het weet.

sloeberken

#10 , 25 jun 2016 07:44

Vertel aub geen domheden. Het kan zijn dat U dit bekijkt vanuit het oogpunt van de verhuurder en dan uw vooroordelen hier maar uit. U had hoogstens een iets voorzichtere term dan "hard" kunnen gebruiken. Vrederechters zijn trouwens neutraal en onbevooroordeeld, herinnert U zich dat ?
Op de vraag van TS heeft LeenW wel volkomen gelijk.
Als verhuurder kun je beter de volgende clausule plaatsen in u contract: Huurprijs €820 betaal je ten laatste de eerste van de maand €800.
Dat is een stimulans om de huurder op tijd te laten betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

TheJudge007

#11 , 25 jun 2016 09:04

Op de vraag van TS heeft LeenW wel volkomen gelijk. Als verhuurder kun je beter de volgende clausule plaatsen in u contract: Huurprijs €820 betaal je ten laatste de eerste van de maand €800. Dat is een stimulans om de huurder op tijd te laten betalen.
Ik heb het uiteraard enkel over het laatste gedeelte van haar antwoord
... en die beschermen de huurders zeer hard.
Een zeer sterk bevooroordeelde mening zou ik zeggen. Als ik dan verder naar de timestamp van de OS zie 21:39 en LeenW haar antwoord op 21:41 zal hier blijkbaar niet zo lang over nagedacht zijn dacht ik. Vandaar ws. die sterk ongenuanceerde uitlating. Is dit een forum of een chatsessie waar mensen al eens niet nadenken over wat ze neerpennen vraag ik me dan soms af ?

LeenW

#12 , 25 jun 2016 09:44

De vrederechter past uiteraard enkel de wet toe, maar de essentie blijft wel dezelfde: in België is de huurder heel goed beschermd.

TheJudge007

#13 , 25 jun 2016 10:22

Dat is al veel beter en genuanceerder in feite.

steffixx
Topic Starter

#14 , 25 jun 2016 11:18

Volgens mij heb je het advies van de loodgieter verkeerd begrepen.

Het lijkt alsof uw expansievat stuk is, de druk in uw installatie zal waarschijnlijk geregeld worden door het intern expansievat van uw wandketel. Dit is vaak te klein om de volledige installatie te bedienen, eenvoudigweg op te lossen door een correct gedimensioneerd extern expansievat naast de ketel te hangen. Veel voorkomende fout in installaties met een wandketel, loodgieters willen maar niet begrijpen dat het intern expansievat enkel dient om de ketel te beschermen en niet om de installatie te bedienen.

Onnodig om een nieuwe cv-ketel te vragen aan de eigenaar.
Het probleem van de huur die te laat betaald wordt, is eenvoudig op te lossen door gewoonweg één maand huur te sparen. Als je een buffer hebt, kan die elke maand op tijd betaald worden. Als je verwacht dat de verhuurder altijd correct is, moet je zelf ook correct zijn. Alle goede relaties hebben als basis, wederzijds respect.
Ja het was inderdaad dat, maar ik kon niet op de naam komen. Twas idd niet de hele cv ketel hoor.
De verzekeringsagent had dit ook laten weten en uitgelegd aan de huisbaas wat er aan de hand was.

Terug naar “Huren”