Moeilijk als de fotograaf hier niet in wil meegaan.Die bon gewoon gebruiken, dat moet je doen.
Is dit zo? Een Bongo-bon heeft ook een geldigheidsdatum. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n groot bedrijf als BONGO, de wet bewust met de voeten treedt... Of moet een Bongo-bon niet als cadeau-bon beschouwd worden?Een vervaldatum op een cadeaubon is namelijk nietig.
Good point...U spreekt van een hobby fotograaf, is die zelfstandig.
Het is wel meer dan dat. Er zijn immers voorwaarden aan verbonden. Het gaat over een contract tussen twee partijen waarbij beide partijen akkoord zijn met de voorwaarden. En die zijn meestal:Een cadeaubon is in principe niets meer dan een schuld van de verkoper tov iemand die de bon in bezit heeft.
Dan moet het duidelijk leesbaar vermeld staan, wat hier niet het geval is.Het is wel meer dan dat. Er zijn immers voorwaarden aan verbonden. Het gaat over een contract tussen twee partijen waarbij beide partijen akkoord zijn met de voorwaarden. En die zijn meestal:Een cadeaubon is in principe niets meer dan een schuld van de verkoper tov iemand die de bon in bezit heeft.
1. Dat de uitgever van de bon zich ertoe verbind bepaalde goederen of diensten te leveren.
2. Dit binnen een bepaalde maximumtermijn vermeld op de bon.
3. Dat de bon niet tegen cash inwisselbaar is.
Het gaat dus niet over een schuldbekentenis. En in een contract tussen twee partijen mag je dit soort voorwaarden gewoon opnemen, voor zover ik weet. Zolang beide partijen akkoord zijn, zie ik het probleem niet.
Kunnen wij moeilijk inschatten zonder de bon te zien, natuurlijk. Misschien moet de topic starter deze even inscannen en één en ander (naam van de fotograaf) uitwissen. Want "nauwelijks leesbaar" is nogal voor interpretatie vatbaar (mijn huisarts zijn voorschriften zijn totaal onleesbaar voor mij, maar mijn apotheker heeft er geen moeite meeDan moet het duidelijk leesbaar vermeld staan, wat hier niet het geval is.
Klopt niet hoor.Die bon gewoon gebruiken, dat moet je doen.
Een vervaldatum op een cadeaubon is namelijk nietig.