Niet kwaad worden.
Ik heb toch geschreven dat u recht hebt op inzage, de verhuurder is echter niet verplicht om een kopie van de factuur bij zijn afrekening te steken. U moet een afspraak maken met hem om de facturen te mogen inkijken.
De verhuurder is in fout door niet jaarlijks af te rekenen, het is uw taak om hem daar op te wijzen. Als hij weigert om daar gevolg aan te geven moet u hem in gebreke stellen met een AS
Als de huurder het slot wilt herstellen in plaats van vervangen, mag hij dat.
Het slotje van de brievenbus dat stuk is, moet vervangen worden door degene die het stukgemaakt heeft.
De smerige boel vol stinkende vuilzakken en kapotte wasmachines dat is toch niet door toedoen van de verhuurder maar van uw buren.
ik verwarm dus met zelf aangekochte gasradiators, die ik ook zelf heb moeten laten plaatsen en betalen.
Waterverwarmers waren er ook niet aanwezig, die heb ik ook zelf moeten aankopen, zelf laten plaatsen en zelf betalen.
Vroeger mocht dat, nu niet meer.
Toen ik hier kwam wonen verscheen er na een tijd schimmel boven de ramen in de slaapkamers, dat heb ik onmiddelijk laten vaststellen en de bewijzen er van bewaard omdat de eerste huisbaas zei dat het mijn schuld was omdat ik mijn was daar droogde.
Ik woonde er nog maar een maand! Zo vlug heb je geen schimmel!
Bleek dat de vorige huurder nooit had verwarmt in de slaapkamers, dus ik wist genoeg.
Als het probleem is opgelost met verwarmen, is het te wijten aan condensatie (koudebrug van betonbalk die is aangegoten boven het raam). Uw huisbaas had dus gelijk. Zoiets ligt aan de gebruiker, verwarmen of ventileren is de oplossing. U heeft voor het eerste gekozen.
Na renovaties op het 1ste en 2de verdiep, heb ik in mijn apartement, aan alle kamers, aan de deuren een verzakking in de grond.
Ik zou de verhuurder toch eens uitnodigen om te komen kijken, stabiliteit moet in orde zijn. Woont u op houten roostering of beton?