opzeggen website

nele_8300
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

opzeggen website

#1 , 26 mei 2016 08:51

ik heb volgende vraag: onlangs heb ik ingevolge de opstart van een nieuw bedrijf een firma aangesproken voor de opmaak van een website. Van in het begin is de samenwerking stroef verlopen. Ik vroeg om bepaalde zaken aan te passen, zij deden daar moeilijk over, na aandringen deden ze het dan toch. Nu stond onlangs de website online. Ik test de website en merk nog verschillende fouten: het contactformulier werkt niet, nieuwsbrief werkt niet, ook enkele aanpassingen die al weken terug gevraagd zijn zijn nog steeds niet in orde. Ik heb dan terug een mail gestuurd om de problemen te melden. Mail terug gekregen dat ze onmiddellijk alles in orde zullen brengen en dat ik dringend het saldo van de factuur moet betalen. Gisteren was nog steeds niet alles aangepast. Vandaag hebben ze de website offline gehaald. Ik zou graag de samenwerking stop zetten, want als het op deze manier gebeurt dan hoeft het voor mij niet meer. Kan iemand mij raad geven of dit wel mogelijk is? We hebben een overeenkomst ondertekend, dus ik weet wel dat ik in principe moet betalen, maar moeten zij dan ook niet de website afwerken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 26 mei 2016 10:02

Wat staat er op de bestelbon of de schriftelijke overeenkomst. Wat zijn hun verkoopsvoorwaarden.
Heb je u hosting en domeinnaam in eigen beheer, staat de domeinnaam op u naam.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Schuppenzot

#3 , 26 mei 2016 11:25

Zoals je zelf al zegt moet jij betalen maar moeten zij ook het overeengekomen werk doen.

Over dit laatste valt wel wat te zeggen. jij vroeg aanpassingen? Of was dit nog vooraleer het "eerste product geleverd werd". Waarover gaat het saldo van de factuur? Is er iets van initiële oplevering overeengekomen?

Hoedanook, als je een deel niet wil betalen moet je de eiser wel in gebreke stellen en duidelijk maken waarom je niet wil betalen.

Reclame

nele_8300
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mei 2016 14:58

@ Schuppenzot: de gevraagde aanpassingen zijn zaken die al vanaf het eerste ontwerp zijn gevraagd, ondertussen zijn er al verschillende weken verstreken en zijn er al verschillende andere zaken aangepast. Bij het ondertekenen van de overeenkomst is de helft van de factuur betaald. Ze hebben dan gemaild dat het saldo dient betaald te worden als de klaar is (dit zijn hun woorden).
@ Sloeberken: de website staat op onze eigen server. De helft van de factuur is betaald bij de ondertekening. Het saldo dient betaald te worden als de website klaar is (volgens hun mail). In het contract staat er wel dat alle facturen betaalbaar zijn binnen de 14d. en dat de opdrachtgever betalingsplichtig is vanaf het afsluiten van de overeenkomst.

Terug naar “Consumenten Koop”