Zijn daar bewijzen van wie aansprakelijk is.De aansprakelijkheid ligt bij de huurder. Het is zijn taak om de tuin te onderhouden. Ik hoop dat zoiets gedekt is door de familiale verzekering, want het lijkt sowieso een dure zaak.
Ik denk niet dat de huurder (noch eigenaar) verplicht zijn om planten die in UW tuin groeien te komen verwijderen. Wel vermoed ik dat schade aan gebouwen veroorzaakt door planten in ZIJN tuin moeten vergoed worden. Maar indien u die grassen (bamboe) gewoon in uw eigen gazon heeft laten staan, dan denk ik niet dat de buren daarvoor verantwoordelijk zijn, ook al hebben zij ooit op hun grond bamboe geplant. Indien het over meiklokjes gaat, verwacht U dan ook dat de buurman uw tuin gaat onderhouden en meiklokjes-vrij gaat maken omdat die bij hem in de tuin stonden?De vorige huurder heeft dat gepland. Maar de huidige huurder heeft het niet bijgehouden en laten woekeren.
Ik heb het laten weten aan de eigenaar. Die graaft nu de bamboe aan zijn kant uit.
Maar als ik het goed begrijp moet de eigenaar ook bij mij de bamboe weghalen? En ook onder mijn terras? En mijn terras in de juiste staat herstellen?
Met andere woorden, de eigenaar is dus aansprakelijk? Ook voor de bamboe op mijn gedeelte.
Dank
Tuurlijk wel!Ik denk niet dat de huurder (noch eigenaar) verplicht zijn om planten die in UW tuin groeien te komen verwijderen. Wel vermoed ik dat schade aan gebouwen veroorzaakt door planten in ZIJN tuin moeten vergoed worden. Maar indien u die grassen (bamboe) gewoon in uw eigen gazon heeft laten staan, dan denk ik niet dat de buren daarvoor verantwoordelijk zijn, ook al hebben zij ooit op hun grond bamboe geplant. Indien het over meiklokjes gaat, verwacht U dan ook dat de buurman uw tuin gaat onderhouden en meiklokjes-vrij gaat maken omdat die bij hem in de tuin stonden?De vorige huurder heeft dat gepland. Maar de huidige huurder heeft het niet bijgehouden en laten woekeren.
Ik heb het laten weten aan de eigenaar. Die graaft nu de bamboe aan zijn kant uit.
Maar als ik het goed begrijp moet de eigenaar ook bij mij de bamboe weghalen? En ook onder mijn terras? En mijn terras in de juiste staat herstellen?
Met andere woorden, de eigenaar is dus aansprakelijk? Ook voor de bamboe op mijn gedeelte.
Dank