#1 , 05 mei 2016 22:50
Ik had vorig jaar een jaarafrekening van meer dan €2000 voor mijn gasfactuur en was toch wel zwaar geschrokken omdat er van de 7 radiatoren er maar een 3-tal aanstaan en wij voor de rest niet zo extreem veel gas verbruiken, kookfornuis is op electriciteit, enkel nog water wordt op gas verwarmd. Ik heb toen ook een test gedaan en alle installaties uitgezet (radiatoren, thermostaat, geen warm water laten lopen) en bleek dat de brander constant bleef branden. Ik heb toen onmiddellijk de eigenaar verwittigd en gevraagd of zij geen loodgieter kende en zij vroeg mij om zelf een te zoeken. Dit werd een drama in meerdere bedrijven want er zijn er een paar gewoon niet komen opdagen na het maken van een afspraak, maar uiteindelijk na enkele maanden is er toch een gekomen om alles na te kijken en bleek dat er inderdaad een defect aan de brander is. De kosten van de analyse en de opleg van het gas hebben wij betaald. We zijn ondertussen bijna een jaar verder en vorige week werd eindelijk de brander hersteld, na dat de eigenares zelf nog een tweede bedrijf heeft ingeschakeld omdat ze blijkbaar de werken en kosten van het eerste bedrijf te hoog vond (meer uitstel). Maar kan ik haar nu vragen om toch tussen te komen in die factuur van €2000,00 en vermoedelijk nog een gepeperde rekening die er zit aan te komen van de nieuwe jaarafrekening?