maar de regels van dit forum verbieden je om namen te noemen van bedrijven. Laat staan dat het beleefd is om anderen die de tijd nemen om te antwoorden, te verwijten.Ik geef alleen de zaken weer zoals ze gebeurd zijn. Nergens staat er een onwaarheid.
of het nu naar haar stervende moeder of naar een luxe-resort was doet er (voor het conflict met de autoverhuurder) eigenlijk weinig tot niks toe. Men mag niks meer vragen dan afgesproken, maar beide partijen moeten zich volledig aan de afspraak houden. Als u de borg niet kon leveren, kan men een bepaald bedrag vragen ipv de borg.De vraag was enkel of dit in de huidige tijd zomaar kan als je een huurwagen huurt en vooraf betaald dat men je weigert de sleutels te overhandigen als je niet het supplement betaalt. Een supplement van bijna 3x het oorspronkelijke betaalde bedrag of geen sleutels. Een vrouw alleen en zonder vervoer op een luchthaven op weg naar haar stervende moeder .
geef nog eens het bedrijf in PM? Men zal overigens nooit zomaar 2500 euro vragen. Dat zou dan wel problematisch zijn. Meestal vraagt men 3 keer de huur (wel incl enkele extra kosten).Bedankt voor je eerlijke reactie en het medeleven !
Het is inderdaad een creditcard maar met slechts een limiet van 1250 euro. Die limiet staat er al 10 jaar zo, nooit nodig gehad om dit te wijzigen.
Maar er waren uitgaven gedaan zodat slechts 686 euro zou ter beschikking geweest zijn en de borg zou 700 euro geweest zijn (nadien hebben we dit vernomen via de bank).
Het is gewoon de slechte wil van die baliebediende geweest (puur franstalig, mijn vrouw is zeer goed franstalig maar het accent hoor je zo).
Maar dat je zo een bedrag van 156 euro naar 415 euro mag optrekken, daar kan ik niet bij. Gewoon omdat er 14 euro te weinig garantie zou geweest zijn. Ik kan de limiet optrekken naar 2500 euro maar misschien is de volgende keer de borg opgetrokken naar 3000 euro en dan sta je daar ook. Dit bedrag staat niet in de kleine lettertjes. Het is mijn inziens zelfs een verplichting om bij de aanduiding van prijzen (op internet/brochures/enz...) daar ook onmiddellijk de condities bij te vermelden en dat is helemaal niet het geval geweest.
nee hoor. Mastercard en Visa geven nogal sterk om hun reputatie. Als je enigszins kan aantonen slachtoffer te zijn van frauduleuze praktijken (overdreven kosten, ...), eisen ze redelijk wat van de verkopers. Een volle tank mét kilometerstand kan zo'n bewijs zijn (ook al is het geen staalhard bewijs, digitale foto's zijn trukeerbaar).Ik geloof nooit als ik alle bewijs opstuur naar mijn bank (foto's , ticket, ...) dat men mij die 55 euro zal terugstorten. Dat zal via een advocaat moeten gebeuren en dan weet je ook dat je al snel veel meer kwijt bent. Daar rekenen die verhuurmaatschappijen ook op.
via een ombudsman op zich ook, die heeft geen rechterlijke macht. En die firma's zullen zich zonder bevel niet vlug genoodzaakt zien om te betalen. Enkel sectoren met een goeie reputatie zullen dat doen
De consument is gewoon niet beschermd in deze situatie. Zou via een ombudsman iets kunnen ondernomen worden, of een andere organisatie. Via het gerecht is volgens mij totaal zinloos.
Als je een huurauto boekt via een broker dan betwijfel ik of je strikt wettelijk al een contract hebt, je hebt dan eerder een deal en in dit geval ging het over een Duitse broker, dus geldt Duits recht. Het uiteindelijke contract teken je bij de autoverhuurder in het land van autohuur zelf en verschillende opties qua verzekeringsdekking zijn mogelijk.Mij ging het enkel over het feit dat er een contract wordt afgesloten via internet, betaling werd geregeld en het contract in handen om de wagen op te halen.