#19 , 03 apr 2016 17:26
ik ben er zelf ook heel erg benieuwd naar. Zal jullie op de hoogte houden, en hopelijk snel een antwoord weten.
Had wel al het idee van dit persoonlijk en per aangetekende brief aan mijn huisbaas mee te delen. En dan af te wachten wat hij ervan zegt, voor hetzelfde geld gaat hij gewoon akkoord ermee, want ik kan tenslotte bewijzen dat het contract niet geregistreerd is.
Als hij het zelf helemaal wil uitzoeken, wat ik niet denk, want hij is een zelfstandige die nooit tijd heeft voor iets. Dan doet hij dat maar, en dan kan ik in het slechtste geval mijn waarborg van 2 maanden kwijt zijn, die dan gelijk is aan de 2 maanden die ik nog opzeg zou moeten doen volgens hem, of ik kan misschien met hem overeenkomen dat ik de helft van de borg aan hem laat en zo nog 1 maand betaal.
In het begin van mijn huurperiode zijn er ook wat ongelukkig heden geweest die ik kan aanhalen waar ik nadeel aan had. Pas op de 17de van de eerst maand dat ik erin kwam had ik stroom en gas, omdat de vorige huurder een wanbetaler was en de meters opnieuw opengesteld moesten worden. Ik had geluk want ik kwam van thuis uit hier wonen, maar iemand anders had 2 weken in de koude en het donker gezeten in het midden van de winter ( januari), de sleutel heb ik pas 5 januari ontvangen, en dan maar 1 sleutel want de reserve sleutel had de vorige huurder nog en die was met de noorderzon verdwenen en ze wisten geen adres ervan + er is een moment geweest dat de deurwaarder wel eens zou kunnen langskomen omdat de vorige huurder zijn adres nog niet gewijzigd had en door zijn wanbetalingen kon het wel eens zijn dat ze mijn inboedel gingen innen daarvoor...
Misschien wel genoeg dingen om hem over de streep te trekken, maar natuurlijk wil ik wel ook weten of het wettelijk is wat ik doe, niet dat ik vanalles zit te zeggen nadien en hij het toch zal uitzoeken.