een half jaar geleden heeft mijn vader geprobeerd zijn ex - vrouw ( dus mijn moeder) onder bewindvoering te zetten.
Vandaag is er na even aanslepen beslist door de vrederechter dat zijn eis ongegrond was.
Intussen heeft mijn moeder wel heel wat advocaatkosten gehad waarvan het grootste deel reeds betaald.
Op de brief van het vredegerecht staat dat "de kosten" voor de rekening zijn van mijn vader. Is er een mogelijkheid om hem ook die advocaatkosten ten laste te leggen?
Mogen we hieruit afleiden dat een arts een 'VALSE' medische verklaring, die bij het verzoekschrift hoorde, afleverde...of is de vrederechter zijn boekje te buiten gegaan...?
mijn vader had mijn moeder laten opnemen ( moeder heeft na jaaaren scheiding nog altijd schrik van mijn vader)
de arts heeft toen een rapport uitgeschreven waarin stond dat mijn moeder in zo'n slechte toestand zat dat ze voorlopig en wellicht definitief niet meer kon instaan voor het beheer van haar goederen.
er is toen een zitting geweest met de hele familie tegen mijn moeder, zijn verhalen opgehangen die geen steek hielden.
Uiteindelijk is er een ander psychiater aangesteld voor expertise. Toevallig een zeer goede kennis van mijn vader.
Ik heb mijn moeder er niet laten heengaan en heb ook de vrederechter geargumenteerd waarom niet. Ook zaken dat hij een ex-man is, jaren geen alimentatie betaalde, liet ik aan bod komen.
Uiteindelijk was de uitspraak: mevrouw is niet komen opdagen bij de expertise, dus kon er geen medisch verslag worden opgemaakt en is de vraag tot bewindvoering ongegrond.