#7 , 07 mar 2016 13:07
Voor de duidelijkheid; de keukenkast betreft een hoge uitschuifbare opbergkast. Deze kast staat apart op de offerte met prijs, het gaat hier dus over een aanzienlijk bedrag. Het is niet zo dat de aannemer een verlies heeft en nu een kast moet weggooien. Het is ook niet zo dat de andere kasten nu duurder worden omdat er één wegvalt. Deze kast staat eigenlijk los van het geheel en is dus een apart item. Als de aannemer de kast toch voorzien had, dan had hij mij die kast ook kunnen leveren vermits ze aangerekend is. Mij een kast aanrekenen en ze dan niet leveren is volgens mij oplichterij. Hij heeft de kast dus niet geleverd omdat ik duidelijk meegedeeld heb dat ik de kast niet hoef. Als blijkt dat hij de kast toch heeft, tja, dan mag hij ze leveren en is de zaak ook opgelost.
Dus maw, ik ben er vrij zeker van dat er gewoon een vergissing gebeurd is bij de aannemer. De facturatiedienst heeft de instructie niet gekregen van de verantwoordelijke om de extra kast van de factuur af te halen en heeft zich gebaseerd op de offerte. Echter, omdat ik die factuur nu betaald heb ben ik, conform de voorwaarden op de factuur althans, voorbij de 8dagen en kan ik mij dus zogezegd niet meer beklagen. Mijn vraag is of dit klopt? Volgens mij heb ik ofwel recht op mijn kast, ofwel op een terugbetaling. Iets aanreken wat niet geleverd is kan toch nooit legaal worden dmv een verval datum?