#9 , 29 feb 2016 13:24
Diefstal zal het in geen geval zijn, dat beweer ik niet.
Maar bij dergelijke zeer grote verschillen tussen de betaalde en de 'normale' prijs rijst m.i. de vraag of er de facto een overeenkomst bestond. In hoofde van de verkoper wordt die vraag -rijkelijk laat- met neen beantwoord, vraag is of de koper bij het zien van het aanbod niet khad moeten weten dat er kennelijk een fout was en bijgevolg geen intentie om aan die voorwaarden tot een overeenkomst te komen.
Daarenboven zou men de algemene voorwaarden van de shop eens moeten bekijken en zien of daarin iets wordt gezegd over overduidelijke fouten in de prijsaanduiding. Bij het bestellen gaat men akkoord met de algemene voorwaarden.
Tenslotte is er het wettelijk verbod op verkopen met verlies dat op de proppen komt.
Let wel: ik heb sympathie voor de koper, het enige wat ik zeg is dat m.i., indien de verkoper er een zaak wenst van te maken deze -zoals in de meeste zaken- niet helemaal zonder munitie zit.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.