Giserke, ik ben zelf werkzaam in een wetenschappelijke branche, en kan u verzekeren dat een boek zeer moeilijk als wetenschappelijk relevant aanvaard wordt. Zeker het boek dat u aanhaalt en in eerste plaats bedoeld is voor het grote publiek, en niet als referentiewerk binnen de wetenschappelijke wereld, kan je niet op dezelfde lijst schoeien als een puur wetenschappelijk werk. Maar dit is een academische discussie die ik hier niet wil aangaan.
Uitpsraken als deze:
Agenten met kenmerken van psychopathie (waarbij ik niet zeg dat het al per definitie psychopaten zijn) komen op conflictsituaties toe niet met de primaire bedoeling het conflict op te lossen, maar het conflict op te zoeken en te laten escaleren om hun autoriteit bevestigd te zien.
zijn echt héél erg kort door de bocht. Mogelijk zijn er in België wel enkele agenten te vinden die graag het conflict opzoeken (en deze moeten er zonder meer uit) maar om te zeggen dat dit schering en inslag is, is echt niet realistisch.
Deze discussie komt er op neer dat jij, vanuit weet-ik-veel welke motivering, vind dat er héél wat labiele personen werkzaam zijn binnen de politiedienst. Het is volste recht om dit te vinden of the denken, maar ik stel vast dat gelukkig alle anderen hier op het juridisch forum een meer realistisch beeld hebben. Dat is meer dan genoeg voor mij. Jou ga ik toch niet kunnen overtuigen, dat is wel duidelijk. Ik zou het wel héél erg interessant vinden om te weten welke gebeurtenis aan de basis ligt van uw haat jegens de politie...