Waarschijnlijk?Nu ja ik weet dat ik juridisch gezien waarschijlijk in de fout ben gegaan.
Klacht indienen?Ook kan ik klacht indienen tegen die agent en waar?
Machtsmisbruik?dit ruikt echt naar machtsmisbruik.
Stand up comedy op het juridisch forum!En kan ik zo aan mijn boetes ontkomen?
Terug "waarschijnlijk"?Die duw geven aan die agent was waarschijnlijk wel een grote fout van mij.
Werkonbekwaam na een duw? Really? Ik hoop dat onze arm der wet in de praktijk geen slap handje is dat al dagen werkonbekwaam is na een duw.Om nog maar eens de zoveelste te zijn, misschien helpen herhalingen...
U reed zonder licht, punt. Dat mag niet, en staat in onze wet. De politie dient om er voor te zorgen dat de wet nageleefd wordt. Dus van machtsmisbruik is GEEN sprake, dat is onze samenleving die functioneert zoals het hoort. Wat jij hoorde te doen is dit aanvaarden en je erover zetten.
Jouw scheldpartij en jouw duw zijn dan ook nog eens een inbreuk tegen de wetten.
Wat je mag verwachten is dus een pakketje van je verkeersboete, smaad aan de politie en slagen en verwondingen aan een agent in functie. Je mag ook verwachten dat die agent enkele dagen werkonbekwaam zal zijn, en een reeks kosten op jou zal verhalen. En ja, ook bij een "duw".
Als u klacht tegen die agent indient kan er nog een bijkomend staartje komen, iets in de aard van onnodige rechtzaak en laster en eerroof.
Tuurlijk zijn ze niet persé effectief werkonbekwaam. Maar als jij na een lichte schermutseling naar de dokter gaat met pijn in je nek, of schouder, en ze vinden niet direct iets, krijg je al een paar dagen ziekenverlof. Ah ja, ze zeggen, "die schouder heeft rust nodig".Werkonbekwaam na een duw? Really? Ik hoop dat onze arm der wet in de praktijk geen slap handje is dat al dagen werkonbekwaam is na een duw.
En volldig terecht dat een agent er alles probeert uit te halen. Als het andersom is, kom je net hetzelfde tegen: Mensen die de boel opjutten en dan door de politie weggevoerd worden, zijn de eerste om te roepen dat de politie overdreven geweld gebruikt heeft, maar als ze zelf een agent een stamp geven (ik doel hier niet op de topic starter, laat dit duidelijk zijn), dan moet een agent zo kleinzerig niet zijn het maar laten gebeuren? Ik dacht het niet. Agressie naar politie toe is nooit goed te keuren, net zoals onnodige agressie van de politie zelf ook nooit goed te keuren is...Het gaat dan misschien zelfs niet over "een slap handje" te zijn, maar over zoveel mogelijk uit de situatie te halen. En begin als dader maar eens het tegendeel te bewijzen.
Eigen ervaringen zijn niet representatief voor een algemeen beeld.Laat duidelijk zijn, TS is volledig in fout, en hij zaal daar de gevolgen van dragen.
Maar laten we eerlijk zijn, vaak is de tussenkomst van politie een groter probleem dan het probleem waarvoor ze tussengekomen zijn.
Er zijn er toch wel een paar die zuiver uit zijn op confrontatie, en het bevestigen van hun autoriteit ipv het oplossen van een conflict met de wet als stok achter de deur.
Flikken die bekeuren niet om de veiligheid te waarborgen, maar gewoon omdat ze er lol in hebben. En dit laatste weet ik uit zeer goede bron!
Wetenschappelijke studies omtrent het profiel van het soort mensen die zich aangetrokken voelen tot het politieambt spreken U nochtans tegen.Giserke, jij laat hier in verschillende posts uw mening over de politie horen, maar deze strookt niet met de werk-ethiek van 99,9% van de agenten. Zoals in elk beroep heb je hier en daar een rotte appel, maar doen uitschijnen dat veel agenten op macht beluste, geweldadige, bijna sadistische mensen zijn, is compleet fout. Ik ken persoonlijk een aantal politie-agenten (heb er enkele in de vriendenkring, en ook ééntje in de familie) en dit zijn stuk voor stuk mensen die hun job met hart en ziel doen en in het belang van de maatschappij werken. Als ik al eens collega's van die kennissen tegen kom, merk ik dezelfde ingesteldheid. Ook over onze wijkagent, agenten die aan de school van de kinderen helpen oversteken, etc... Kan ik niet slechts vertellen. Ook de weinige keren dat ik met de wagen tegengehouden ben, waren de agenten correct en beleefd (net als ikzelf, trouwens). Ik weerleg dus volledig de bewering van uw "goede bron" dat "flikken" zuiver uit zijn op confrontatie, etc... Ik betwist niet dat er wel zo ééntje zal te vinden zijn in België, maar dat er in elk corps zo wel enkele tussen zitten, betwijfel ik zeer sterk!