#5 , 12 feb 2016 08:08
Hi,
Korte schets, ik vraag een instantie om info van een boekhouder, we leggen een afspraak telefonisch vast. In mijn opzicht was dit vrijblijvend er is van geen aanrekening gesproken. Een offerte en mogleijkheden overlopen als het ware. Ik wil een zelfstandige activiteit starten.
Men komt langs we bespreken voor een halfuurtje wat zaken, deze persoon moet nog wat huiswerkdoen, zegt dat dit aangerekend zal worden aan x prijs. Is nogal vaag in de duurtijd zegt wel een uurprijs, maar zegt dat dit niet lang in beslag zal nemen. Het is een simpele berekening, max een uur of 2.
Een paar loon situaties.
Fast forward een maand later, krijg ik een factuur in de bus zonder geen omschrijving van de verdeling van kosten. Dit aan dubbel de prijs van de eerder uit de mouw geschudde 1-2 uren. Een vrij halucinant bedrag.
Mocht men hun diensten aanvaarden op maandelijke basis komt men niet aan dit bedrag.
Mijn reactie: ik bel die persoon op dat ik niet akkoord ben. Hun kantoor was toe voor de feestdagen dus een aangetekend schrijven zou nutteloos zijjn. Gezien het feit dat je binnen de 14 dagen moet aantekenen.
Wij komen telefonisch overeen dat ik een mail stuur en hij bevestigd dat ik niet akkoord ga met de factuur. Fast forward 2 maand. Geen enkele correspondentie behalve een voicemail waar men zei als men niet binnen de 5 dagen betaald het dossier zal overgemaakt worden aan hun raadsheer die me dan zal dagvaarden.
What now?