Neen, u begrijpt het verkeerd. Er zijn reeds TWEE gerechtelijke onderzoeken geweest, onder leiding van een gerechtelijke commissaris. Telkens geseponeerd alvorens de aangeklaagden werden verhoord.
Wanneer hierop vervolgens klacht met burgerlijke partij stelling werd ingediend, volgde er maanden na het indienen, plots een oproepingsbrief met de vordering van Voorrecht van Rechtsmacht.
Reeds bij de Aanstelling als Burgerlijke Partij, werd het verder verloop toegelicht door de Griffie:
binnen de veertien dagen zou de klacht-indiener en aangeklaagden worden verwittigd
van de het Strafonderzoek, en de Onderzoeksrechter. De vraag is dan wie hier te laat is?
Ondertussen werd een tweede maal klacht ingediend met Burgerlijke Partijstelling, enkele maanden geleden werd op deze klacht WEL een Onderzoeksrechter aangesteld. Deze heeft nu de ondankbare taak om acht jaren geknoei recht te zetten.
"Het parket zorgt ervoor dat strafbare feiten worden opgespoord en vervolgd en dat de straffen die de veroordeelden oplopen, worden uitgevoerd. Dit alles doen de parketmagistraten uiteraard niet alleen. Er wordt samengewerkt met de politie en met andere opsporingsdiensten."
bron:
http://parket-mechelen.opam.be/documents/27.html
Ik ben ondertussen acht jaren van mijn leven kwijt aan een zogenaamde schuldloze gerechtsprocedure. Met een levensverwachting van 68 jaar getuigt dit van veel, neen heel veel geduld. na al die jaren van vrijheidsberoving, had ik graag mijn leven terug in eigen handen genomen.
De perceptie: de opdracht van het parket bestaat uit opsporen van strafbare feiten.
Hun wedde staat daar los van. Als de gewone burger zijn opdracht weigert uit te voeren, wordt hij daarop onmiddellijk beoordeeld en zijn/haar fouten afgestraft.
Staat er in de grondwet niet zoiets als gelijkheid tussen Belgen geschreven?
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"